سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زیگزاگ در دنیایی مکعبی؛ معرفی بازی Zigzag Crossing


زیگزاگ در دنیایی مکعبی؛ معرفی بازی Zigzag Crossing

با وجود اهمیت بسیار بالای صنعت پر سود گیمینگ در کشورهای خارجی، همچنان تفکر بسیار غلطی پیرامون بازی های ویدیویی در میان عامه مردم وجود دارد که بعضا مشکلاتی را نیز به همراه خود می آورد. اما این تصور اشتباه چیست؟ تاکنون شده در عین انجام یک بازی ویدیویی بزرگتری از سر راه برسد و بگوید مگر بچه ای که همچنان بازی می کنی؟

طبیعتا این اتفاق برای قشر زیادی از گیمرها افتاده و همچنان نیز می افتد! اما با تمام این صحبت ها، مشکل بزرگتر انجاست که به واسطه این تفکر، بسیاری از خانواده ها تنها به چشم یک سرگرمی معمولی و عادی به بازی ویدیویی نگاه کرده و برای فرزندشان هر عنوانی، فارغ از درجه سنی، خریداری می کنند. تصور کنید کودکی جی تی ای وی بازی کند، چه اتفاقی برایش می افتاد؟

در کل شاید فکر کنید هیچ چیزی بدتر از تفکر بالا پیرامون بازی های ویدیویی در جامعه ما وجود وجود ندارد. اگر چنین تفکری دارید باید بگوییم کاملا حق با شما نیست! چرا؟ اکنون توضیح میدهیم. نام بازی Minecraft طبیعتا تاکنون به گوشتان خورده؛ عنوانی با سبک و سیاق خاص خود که در آن باید به ساخت و ساز بپردازید.

با وجود محبوبیت بسیار بالای بازی در خارج، متاسفانه گیمرهای ایرانی چندان روی خوشی به آنان نشان ندادند. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که از حوصله این مطلب خارج است اما ما تنها به یک مورد آن اشاره می کنیم؛ تم بچه گانه! اگر در وبسایت ها و فروم های داخلی چرخی بزنید متوجه می شوید که برخی بازیکنان این عنوان را تنها مناسب بچه ها دانسته و می گویند: «اگر دیگران ببینید من چنین بازی انجام می دهم چی با خود می گویند؟».

البته ماینکرفت تنها یک نمونه بود و مثال های دیگری نیز وجود دارد. امروز می خواهیم یکی از همین عناوین را معرفی کنیم. پس اگر همچنان چنین تفکری داریم بهتر است با تجربه Zigzag Crossing تغییرش دهیم.

بازی-اندروید

مکانیک های گیم پلی Zigzag Crossing بسیار سادست؛ به قدری ساده که حتی می توان آن را در یک جمله خلاصه کرد. در بازی کنترل شخصیتی مکعب مانند را خواهید داشت که باید از مسیری زیگزاگی عبور کند. این کار تنها با دو ضربه برای حرکت به سمت چپ و راست انجام شده و قابلیت برگشت را نیز ندارید. صبر کنید ببینیم، کمی خسته کننده نیست؟

طبیعتا همین طور است. بنابراین استودیو سازنده سعی نموده با المان هایی بر جذابیت و سرگرم کنندگی اثر خود بیافزاید. یکی از ویژگی های مثبت بازی حضور چالش های گوناگون در طول مسیر است. در هر مرحله موانع مختلفی جلوی بازیکن سبز خواهد شد تا وی را از کسب بیشترین امتیاز ممکن باز دارد.

نکته جالب اینجاست که مراحل به صورت داینامیک در هر باخت تغییر کرده و باعث می شود تا بازیکن در هر لحظه با چالشی متفاوت مواجه گردد. اما با وجود این موانع متنوع، شاید بتوان بزرگترین دشمن بازیکن در زیگزاگ کراسینگ را زمان به حساب آورد.

به عبارت دیگر، در طول بازی مسیری که آن را طی می کنید پس از مدتی شروع به ریزش می کند. بنابراین باید به قدری باید سریع عمل کرده و چالش ها را پیش رو بگذارید که سرعت حرکت شما بیشتر از ریزش زمین گردد. البته قبل از شروع مرحله مورد نظر می توانید نگاهی برای تصمیمات بهتر نگاهی به آن بیندازید.

Crossing

در توضیحات بخش گیم پلی بازی صحبت از کسب امتیاز شد. هر قدمی که بر می دارید یک امتیاز محسوب شده و با آنان می توانید رکورد بزنید. با وجود این که سختی دلنشین زیگزاگ کراسیسنگ باعث می گردد تا هر از گاهی به بازی سر زده و رکوردتان را جابه جا کنید، اما اگر چنین چیزی نمی تواند در ادامه بازی ترغیبتان کند پس جمع آوری سکه برای آزاد کردن شخصیت ها شاید دلیل بهتری باشد.

با جمع آوری سکه و آزاد کردن موجودات عجیب [در تصویر بالا همان تک چشمی ها] قابلیت بازی با شخصیت های دیگر مانند: اسب، غول برفی، عنکبوت، اژدها و … را نیز دارید. همچنین اگر نتوانستید سکه زیادی جمع کنید نگران نباشید.

چون بازی دارای بخشی است که با ورود به آن و ضربه زدن به کادو ها جوایزی را به دست خواهید آورد. البته به یاد داشته باشید که این عمل را می توان تنها یک بار در طول 24 ساعت به صورت رایگان انجام داد و اگر خواهان تکرار دوباره آن هستید، باید از همون موجودات عجیب نام برده استفاده کنید.

همان طور که بالاتر گفتیم شخصیت های بازی شمایلی مکعبی مانند دارند. استودیو سازنده در اقدامی قابل تحسین این سبک گرافیکی را به تمام محیط بازی نیز ارائه نموده تا با رنگ و بندی ساده خود دل بازیکنان را برباید.

برای سخن پایانی باید گفت زیگزاگ کراسینگ از آن دست آثاری نیست که ساعت ها وقت روی آن بگذارید، بلکه در جرگه عناوینی قرار دارد که هنگام نیاز به اوقات فراغت و آرامش در کمترین زمان باید به سراغ آنان بروید. پس اگر به دنبال این گونه بازی ها هستید ساخته جدید استودیو Italy Games می تواند گزینه خوبی باشد. فارغ از این که حجم پایین و رایگان بودن آن نیز دلیلی برای تجربه نکردنش باقی نگذاشته.

Zigzag Crossing Zigzag Crossing قیمت : رایگان سازنده : Italy Games سیستم عامل : اندروید حجم : 8.2 مگابایت

برچسب‌ها:Zigzag Crossingدانلود اپلیکیشن اندرویددانلود بازی اندرویدمعرفی بازی اندروید

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
دستگاه زیگزاگ زن NC با قابلیت تبدیل کلاف به زیگزاگ