نبیل العربی خواهان تشکیل دولت انتقالی با اختیارات کامل در سوریه شد


دبیرکل اتحادیه عرب بر اهمیت این امر تاکید کرد که تلاش‌هایی که در حال حاضر با نظارت فرستاده سازمان ملل به سوریه صورت می‌گیرد به تصویب مکانیزم نظارتی بین‌المللی جهت پایبندی به آتش بس و رسیدن کمک‌های انسانی به تمامی نقاط سوریه به ویژه مناطق محاصره شده براساس قطعنامه 2254 بینجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که خواهان این امر است که این قطعنامه مسیر خود را برای اجرا با نظارت مستقیم شورای امنیت و گروه بین‌المللی حمایت از سوریه بیابد.

وی تاکید کرد که موضع اتحادیه عرب در مورد بحران سوریه در سه امر خلاصه می‌شود که عبارت است از این که آغاز روند مذاکرات برای تشکیل هیات انتقالی با اختیارات اجرایی کامل با تصویب آتش بس دائمی در تمامی نقاط سوریه همزمان باشد.

وی افزود: نکته دوم این است که گام‌های فوری برای بهبود اوضاع انسانی دشوار پناهجویان و آوارگان سوری اتخاذ و حمایت لازم از کشورهای میزبان آن‌ها فراهم شود.

العربی افزود: مساله سوم این است که اتحادیه عرب مجددا بر آمادگی خود برای مشارکت کارآمد در هر چارچوب یا مکانیزم هماهنگی بین‌المللی جهت فراهم کردن کمک‌ها و عملیات امدادرسانی فوری به آوارگان سوری تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت از سرگیری مذاکرات در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد و گفت: ما شرایط مناسبی برای از بین بردن فرصت رخ داده جهت دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه نداریم و جامعه بین‌الملل با تمامی نهادهایش به ویژه شورای امنیت در صورت شکست در پایان فاجعه سوریه مسئولیت بزرگی خواهند داشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بیانیه جی 8:تعیین دولت انتقالی در ژنو/ پوتین هم امضا کرد