سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



طرح ژاپن برای کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک


طرح ژاپن برای کاهش مصرف آنتی‌بیوتیکایسنا/ دولت ژاپن از برنامه جدید خود برای کاهش یک سوم مصرف داروهای آنتی بیوتیک تا سال 2020 میلادی خبر داد.

دولت ژاپن اعلام کرد: برنامه‌ای برای کاهش مصرف داروهای آنتی بیوتیک در این کشور و رساندن آن به دو سوم سطح فعلی تا سال 2020 در نظر گرفته شده‌ تا با باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک مقابله کنند.

این اقدام دولت ژاپن به دنبال تصمیم سال گذشته سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای مقابله با مقاومت آنتی بیوتیکی مطرح شده‌ است.

تعداد مرگ و میرهای ناشی از باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک در سراسر جهان در سال 2013 به 700 هزار تن رسیده و برآوردها حاکی از آن است درصورتیکه اقدام مناسبی در نظر گرفته نشود این رقم در سال 2050 به 10 میلیون تن افزایش یابد.

به گزارش خلیج تایمز، دولت ژاپن بر اساس این تصمیم دستورالعمل‌هایی را در رابطه با مصرف صحیح داروهای آنتی بیوتیک، ارتقاء شناخت عموم افراد از این موضوع و انجام تحقیقات بیشتر در مورد مصرف آنتی بیوتیک‌ها در مراکز نگهداری سالمندان ارائه خواهد کرد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫هشدار درباره مصرف برخی آنتی بیوتیک ها‬‎