سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سازمان آموزش فنی و حرفه ای برنامه توانمند سازی زنان در پنج سال آینده را ارایه داد


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مزبور ، محبوبه رنجبر افزود : برنامه های حوزه زنان و خانواده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را برمبنای سند تحول مهارت از سوی این سازمان تبیین شده است.
وی اضافه کرد : براساس سیاست توانمند سازی زنان از طریق آموزشهای مهارتی، برنامه های عملیاتی متعددی تدوین و در دستور کار قرار گرفت.
رنجبر تصریح کرد:برنامه های توانمند سازی زنان در پنج سال آینده، طراحی و استقرار دوره های مهارتی ویژه مدیران ، مهندسان و تکنسین های زن شرکت های دانش بنیان، طراحی و استقرار دوره های مهارتی ویژه زنان کارآفرین، ارتقا نقش آفرینی زنان در کسب افتخارات ملی و بین المللی از جمله مسابقات ملی مهارت، طراحی و الگوی تدوین استانداردهای آموزشی و شغلی مهارتهای خانه داری، بهبود توانمندی ها و شایستگی حرفه ای کارکنان زن از جمله این برنامه ها محسوب می شود.
به گفته رنجبر ، بهبود ارتقا نقش آفرینی زنان سازمان در پست های مدیریتی سازمان، طراحی و استقرار الگوی حمایت از نخبگان زن در سازمان، طراحی واستقرار سامانه اطلاعاتی زنان شاغل سازمان و برخی موارد دیگر از برنامه های پیش بینی شده برای توانمند سازی زنان است.
این مقام مسئول ، بستر سازی برای اجرای اسناد راهبردی سیاست های کلی نظام اداری، اشتغال و اقتصاد مقاومتی، ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری
سند راهبردی مهارت و فناوری به عنوان نقشه راه تحول و نوسازی در مجموعه خدمات، فرآیندها و فعالیتهای این سازمان، با توجه به اسناد بالا دستی کشور همانند سند چشم انداز 1404 به عنوان دیگر برنامه های سازمان مزبور یاد کرد .
طبق آمار های منتشر شده از وضعیت بازار کار از مجموع 24 میلیون نفر شاغل در سطح کشور ، پنج میلیون نفر زن و از 3.5 میلیون بیکار در کشور یک میلیون و 200 هزار نفر از آنان ، زنان هستند و براساس این آمار، بیکاری زنان در کشور 34 درصد است .
گزارشهای غیر رسمی در حوزه بین الملل نشان می دهد ، 98 درصد کارگران خانگی در جهان زنان ، 97 درصد پرستاران و 85 درصد معلمان ابتدایی را زنان تشکیل می دهند.
وی افزود : امسال بسته ای تحت عنوان برنامه های تحول مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که مشتمل بر دو بخش کلیات و برنامه های اجرایی در قالب 23 محور تدوین شده است.
مشاور رئیس سازمان یاد شده در حوزه امور زنان و خانواده اظهار داشت : برپایه محور بیست و سوم برنامه مزبور تحت عنوان اهتمام به امور زنان و خانواده نیز برنامه هایی از جمله حمایت از ارتقا و تکمیل مهارت های زنان شاغل در بخش های مختلف اقتصادی (طرح انفال )، جلب حمایت مشارکت کارآفرینان زن در ارائه آموزش های مهارتی به زنان در شهرهای همدان، زنجان، خراسان رضوی و البرز پیش بینی شده است .
به گفته وی ، حمایت از ارائه آموزش های رایگان به زنان بدسرپرست، بی سرپرست، ساکنان مناطق محروم، مرزی، روستائیان و عشایر در شهر های ری و سیستان و بلوچستان و انعقاد و اجرا تفاهمنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است.
وی افزود: برگزاری جشن اشتغال مهارت آموختگان زن کشور در استانهای کشور طراحی و برگزاری دوره های آموزش سبک زندگی شناسی طرح های کارآفرینی مهارت آموختگان زن در کشور ،اجرای طرح توانمندسازی مهارتی فرزندان کارکنان (فاطر) و حمایت از ارتقا و انتخاب زنان واجد شایستگی های حرفه ای در مشاغل مدیریتی سازمان از دیگر برنامه های اجرایی در سند برنامه های تحول مهارت و اهتمام به امور زنان وخانواده است.
اقتصام(1)9123 ** 1559

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور/کتابنامه