بارندگی‌های اخیر مشکل سفره‌های زیرزمینی را مرتفع نمی‌کند


یک عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به بارندگی‌های اخیر سراسر کشور گفت که این بارندگی‌ها تاثیر چندانی بر سفره‌های آب زیرزمینی نخواهد داشت.

هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا در این‌باره اظهار کرد: شدت بارندگی‌ها زیاد اما مدت آنها کم است، گاها این مساله که شدت زیاد و مدت کم است به صورت هرزآب از دسترس خارج می شود، این آب نه فرصت نفوذ در زمین را پیدا می‌کند نه این که در مناطق ما اینقدر کارهای آبی و خاکی انجام شده که بتواند آب را نگه دارد. زمانی که آب نگه داشته نشود و با شدت از منطقه خارج شود، تاثیری بر روی سفره‌های آب زیرزمینی نخواهد داشت.

او ادامه داد: آبی تاثیر خواهد داشت که فرصت نفوذ داشته باشد و با فعلیت‌های آبخیز داری و آبخوان‌داری که می‌تواند آب را به زمین نفوذ دهد، جذب شود. ولی این طور که باران ببارد و جاری شود، تاثیری نخواهد داشت؛ البته فضا را مرطوب می‌کند و چند روزی زمین را با طروات نگه می‌دارد، غیر از این، اثر مثبتی را بر سفره‌های زیرزمینی نخواهد داشت.

این نماینده مجلس با اشاره به بیلان منفی آب گفت: این بارندگی‌ها نمی‌تواند مشکل سفره‌های زیرزمینی را که بیلان منفی داریم مرتفع کند. ضمن این که بارندگی به این شکل نبوده که دائم به صورت نرم و آرام ببارد. این بارندگی‌ها، ‌سرعت و شدت زیادی دارند و سریعا به هرزآب تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
احیای سفره های آب زیرزمینی