سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقاد چمران از دیده نشدن شوراها در برنامه ششم توسعه


94/10/05 - 10:42

شماره: 13941005000364

نسخه چاپیارسال به دوستانhttp://fna.ir/BRZWC6کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

در اجلاس کلانشهرها و رؤسای شوراهای مراکز استانها صورت گرفت:

انتقاد چمران از دیده نشدن شوراها در برنامه ششم توسعه

ریس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای مراکز استان کشور با انتقاد از نبود هیچ حکمی در خصوص شوراها در برنامه ششم توسعه گفت:دولت هیچگاه سهم 50 درصدی اش در خصوص بافت فرسوده را نپرداخته است.

خبرگزاری فارس: انتقاد چمران از دیده نشدن شوراها در برنامه ششم توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس ، مهدی چمران در حاشیه پنجاهمین سومین مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌ها از دیده نشدن شوراها در لایحه برنامه ششم توسعه کشور انتقاد کرد و خواستار تجدید نظر در این برنامه شد.

وی اظهار داشت : درنشست امروز ابتدا در خصوص "طرح نظام تامین پرداخت حقوق کارکنان شهرداریها " که توسط وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریها تهیه شده بود ، بحث شد چرا که این طرح در ظاهر به موضوع اصلاح حقوق کارمندان و وضع مالی شهرداری‌ها پرداخته است اما در اصل موضوع این است که آنها می‌خواهند سازمان شهرداریها را که مصوبه مجلس را نیز ندارد باز مهندسی کنند و در استانها نیز دفترتشکیل دهند.
وی افزود :همچنین بر اساس این طرح هر کاری که شهرداریها می‌خواهند انجام دهند باید مورد تایید سازمان شهرداری‌ها قرار گیرد که این به معنی تضعیف وظایف شورا ها است.
چمران بیان داشت: از طرفی نیز شهرداری‌ها باید خود بودجه سازمان شهرداری‌ها را تامین می کردند و در آن طرح هیچ اشاره‌ای به بحث اصلاح حقوق کارمندان شهرداری‌ها نشده و قرار بود بر اساس آن طرح بعدها راجع به این مسئله تصمیم گیری شود
به گفته چمران این طرح با پیگیری شوراها در از دستور کار مجلس حذف شد.
ریس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای مراکز استان کشور با انتقاد از نبود هیچ حکمی در خصوص شوراها در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه در خصو ص شهرداریها دو بند موجود است که یکی از بندهای مربوط به ارزش افزوده است و قرار است که مطابق این بند نحوه توزیع ارزش افزوده تغییر کند و به استانداریها واگذار، و آنها در صورت تایید طرح‌های شهرداریها این عوارض را به آنها پرداخت کنند. که این مطلب بر مشکلات ما افزوده زیرا این حق شوراها و شهرداری است که از ارزش افزوده سهم داشته باشند .
چمران افزود: در صورت اصلاح نشدن این بند برنامه ششم توسعه ، استانداریها و فرمانداریها باید پروژهای شهری را تایید کنند و مصوبات شوراها کمرنگ می‌شود در حالی که شوراها یک پارلمان محلی هستند که باید دستشان باز باشد و کارها را سریعتر و خارج از بروکراسی‌های دولت انجام دهند بنابراین ما پیشنهاد اصلاح این بند را داده‌ایم.
چمران اضافه کرد: در بند دیگر که تبصره 39 برنامه ششم توسعه است، گفته شده شهرداری‌ها می‌تواند مسئولیت خدمات سازمانهای دولتی نظیر کتابخانه‌ها و ...را بر عهده گیرد و سازمانهای دولتی نیز می‌توانند در قالب موافقت نامه خدمات را از شهرداریها بخرند که در این بین تکلیف اعتبارات آن مشخص نشده است.
وی بیان داشت: دولت هیچگاه سهم 50 درصدی اش در خصوص بافت فرسوده را نپرداخته که امیدوارم به این موضوع نگاه جدی تری شود.
چمران با اشاره به اینکه انحلال شوراها را باید در خواب دید و زمان هیچگاه به عقب برنمی‌گردد، گفت: همه سازمان‌ها و نهادها از شوراها ترس دارند اما از عملکرد خودشان هراسی ندارند مانند حریم دریاها که خود سازمان‌های دولتی اقدام به تصرف آنها کرده بودند که خوشبختانه در این خصوص در بندر عباس برخوردهای مناسبی صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: همه از شهرداری و شوراها تقاضا دارند در حالی که امور چندانی بر عهده این نهاد نیست و نباید انتظاری از آنها داشت.
چمران در پایان بر حضور گسترده آحاد مردم در انتخابات هفتم اسفند مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/BRZWC6


ویدیو مرتبط :
ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه