فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خیران دوهزار و250میلیاردریال برای توسعه دانشگاه ها کمک کردند


به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه مراغه، ابراهیم خدایی در دومین همایش خیران حامی دانشگاه مراغه افزود: بااین کمک ها 150 هزار مترمربع فضای آموزشی در 15 دانشگاه در حال احداث بوده و تاکنون دو پارک علم و فناری ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: خیران در چهار سال گذشته با اختصاص سه هزار و 750 میلیارد ریال، 250 هزار مترمربع فضای دانشگاهی در کشور احداث کرده اند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: اعمال معافیت های مالیاتی و مشارکت 50 درصدی دولت با خیران برای اجرای طرح های دانشگاهی از برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در این حوزه است.
خدایی ادامه داد: هم اکنون 600 خیر در 50 دانشگاه کشور عضو هیات امنا بوده و این موضوع، فرصت مهمی را برای توسعه دانشگاه ها ایجاد کرده است.
نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به بازگرداندن فسیل های 9 میلیون ساله مراغه از آمریکا، ایجاد رشته و مرکز تحقیقات فسیل شناسی در این شهرستان را خواستار شد.
مهدی دواتگری، افزود: با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه با صنعت و کارآفرینی در تمامی عرصه ها از جمله کشاورزی، صنعت، تولید و فناوری پیدا شود تا یافته های علمی در دانشگاه ها به منظور بومی سازی علوم در کشور به کار گرفته شود.
وی، اقتصاد و توسعه پویا را نیازمند توسعه دانشگاه ها اعلام و یادآور شد: دانشگاه مراغه دارای 100 هکتار زمین با بیش از 14 هزار مترمربع امکانات آموزشی، هفت هزار مترمربع امکانات خدماتی و 600 متر مربع امکانات فرهنگی است.
دواتگری، ادامه داد: هم اکنون 25 هکتار از اراضی این دانشگاه فاقد امکانات بوده و این میزان اراضی به منظور توسعه دانشگاه در نظر گرفته شده که در آن ها می توان در راستای توسعه علمی دانشگاه، برخی فعالیت های اقتصادی را طبق قوانین انجام داد.
رئیس دانشگاه مراغه نیز در این همایش گفت: امسال با کمک مالی 11 میلیارد و 560 میلیون ریالی خیران، چهار طرح عمرانی و پژوهشی در این دانشگاه اجرا می شود.
محمد لطف الهی یقین، افزود: این دانشگاه برای حمایت از طرح های پژوهشی، توسعه و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها و حمایت از پایان نامه های دانشجویی به کمک 36 میلیارد ریالی خیران نیاز دارد.
در این همایش احداث ساختمان دانشکده فنی دانشگاه مراغه با زیر بنای پنج هزار متر مربع با کمک پنج میلیارد ریالی خیر مراغه ای آغاز شد.
هم اکنون چهار هزار دانشجو در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.
این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.
دانشگاه مراغه از سال 1370 با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرده و در سال 91 به دانشگاه ارتقا یافته است.
3034/8023/6183/1352

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کمک عربستان برای توسعه و تحول الازهر