علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



واکاوی منابع آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان


به گزارش خبرگزاری مهر، مهین ناز میردهقان مدیر گروه زبان شناسی دانشکده ادبیات و زبان فارسی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر علمی این همایش در این ارتباط گفت: همایش ملی واکاوی منابع آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با هدف آسیب‌شناسی متون درسی موجود در این رشته و بررسی راهکارهای ارتقاء سطح کیفی این منابع برگزار خواهد شد.

وی واکاوی نیارهای زبانی در تدوین منابع آموزشی حوزه ی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را از ضروریات موجود در این رشته ی دانشگاهی برشمرد و گفت: در این همایش ضمن بررسی کاربردهای متون ادبی در تدوین منابع آموزشی، به موضوعاتی از جمله تدوین متون آموزشی زبان فارسی برای محیط های مجازی و کاربرد ابزارهای کمک آموزشی در این رشته نیز پرداخته می شود.

میردهقان با اشاره به ضرورت بومی سازی مبانی نظری تدوین منابع آموزشی در این رشته، تأکید کرد: بازنمود فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در منابع آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و تدوین متون برای کلاس های چند فرهنگی و همچنین تدوین متون برای اهداف ویژه، از جمله رویکردهای این همایش دو روزه هستند.

وی در پایان از مدرسان، پژوهشگران و دست اندرکاران زبان فارسی دعوت کرد تا آخرین یافته های خود در حوزه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را در قالب مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

نخستین همایش ملی واکاوی منابع آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در روزهای ۲۸ و ۲۹ مهر ماه سال جاری در محل تالار مولوی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد. دبیرخانه اجرایی همایش آخرین فرصت ارسال چکیده مقالات به این همایش را ۱ تیر ماه اعلام کرده است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات برنامه¬های این همایش می توانند به پایگاه اینترنتی همایش به نشانی azfaconf۱.sbu.ac.ir مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
آموزش زبان عربی برای فارسی زبانان(2)