با مطالبات مپنا از دولت می‌توان 17 واحد نیروگاهی ساخت


مدیرعامل مپنا گفت: با توجه به این‌که در حال حاضر این گروه هفت هزار میلیارد تومان مطالبه از دولت دارد، باید گفت که اگر این مطالبات پرداخت شود می‌توان 17 واحد 160 مگاواتی بدون سوخت را وارد مدار کرد علاوه بر این نیز می‌توان 1.02 میلیارد تومان برای کشور درآمد ارزی به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس علی‌آبادی در نشست خبری ششمین کنفرانس صنعت نیروگاه‌های حرارتی با بیان این‌که تمامی منابع درآمدی مپنا وارد طرح‌های توسعه ملی از جمله طرح افزایش راندمان می‌کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر 14 قرار‌داد برای تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی با وزارت نیرو امضاء کرده‌ایم که اگر این مطالبات پرداخت شود کار را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به جایگاه نیروگاه‌های حرارتی گفت: در حال حاضر شرکت مپنا در حوزه نیروگاه‌های تجدید‌پذیر نیز فعالیت خود را آغاز کرده است، اما مطابق مستندات و تحلیل‌های موجود در دنیا پیش‌بینی می‌شود که تا 50 سال آینده نقش انرژی‌های تجدید‌پذیر بیش از 22 درصد نشود.

نیروگاه‌های حرارتی همچنان تامین‌کننده برق خواهند ماند

به گفته مدیر عامل مپنا نیروگاه‌های حرارتی همچنان تامین‌کننده برق خواهند ماند، اما تلاش بر این است که استفاده از نیروگاه‌های حرارتی به صورت غیرفسیلی پیش رود. این مساله نیز در حال حاضر در دنیا تحت مطالعه است.

علی‌آبادی با اشاره به جایگزینی نیروگاه‌های قدیمی گفت: یکی از موارد اصلی کنفرانس پیش‌رو افزایش راندمان نیروگاه‌ها است و با توجه به این‌که در حال حاضر راندمان نیروگاه‌های حرارتی 60 درصد عنوان شده است رویکرد جدید ما ساخت توربین‌های کلاس F به منظور ارتقای راندمان است.

خروج نیروگاه‌های اسقاطی از مدار در گروی تامین سرمایه

وی ادامه داد: این مساله نیازمند سرمایه‌گذاری است و با توجه به این‌که در حال حاضر نیروگاه‌های زیادی در کشور به سن بازنشستگی رسیده‌اند باید این تامین منابع صورت بگیرد.

مدیر عامل مپنا با اشاره به مابه‌التفاوت فروش و هزینه دریافتی برق اظهار کرد: اگر این مابه‌التفاوت تامین نشود نمی‌توانیم زیرساخت‌های موجود در صنعت برق را تامین کنیم.

علی‌آبادی در خصوص وضعیت فناوری در صنعت برق کشور گفت: در حال حاضر ایران در سطح فناوری جهان است به‌طوری که قادریم صنعت برق خود را همسو با صنایع برق جهان ارتقاء دهیم.

ادامه دارد


ویدیو مرتبط :
سخنگوی دولت: خودروسازان متناسب با مطالبات مردم رفتار کن