خالق «زورقی بر موج خون» با رادیو فرهنگ گفتگو می‌کند


  X  

خالق «زورقی بر موج خون» با رادیو فرهنگ گفتگو می‌کند

مهر/ برنامه «نیستان» شنبه ۲۳ آبان با پویا سرایی نوازنده «زورقی بر موج خون» و بابک قلی زاده پدیده نوازندگی جشنواره موسیقی محلی زاگرس گفتگو می کند.
تک آهنگ «زورقی بر موج خون» به آهنگسازی و نوازندگی پویا سرایی و تنظیم و نوازندگی مصباح قمصری روی سایت های معتبر موسیقی آمد به همین بهانه فرنوش تدین کارشناس موسیقی با این نوازنده درباره آهنگسازی این اثر گفتگو می کند.
پویا سرایی در این برنامه از نو بودن این قطعه ضربی در موسیقی دستگاهی که شروع آن با حسین علیزاده بوده صحبت می کند.
در بخش دیگر نیستان، ندا رادمهر گزارشگر برنامه نیستان با بابک قلی زاده پدیده نوازندگی جشنواره موسیقی محلی زاگرس گفتگو می کند.
بابک قلی زاده با وجود اینکه سن کمی دارد و زاده ١٣٨٣ است با بیش از دوسال سابقه هنری در زمینه نوازندگی ساز نی از شاگردان حسین زارع در شهرستان مرودشت هم اکنون نزد استاد محمود در شیراز مشغول آموزش نی است.
بابک قلی زاده در نهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین به عنوان پدیده از سوی هیئت داوران شایسته رتبه شد و در رشته نی سازهای بادی این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت.
برنامه «نیستان» به تهیه کنندگی وحید رستگاری، دستیار تهیه فاطمه حق وردی و با اجرای فاطمه رکنی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۵۸ پخش می شود.


ویدیو مرتبط :
زورقی بر موج خون(پویا سرایی و مصباح قمصری)