سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چراغ سبز دولت ژاپن برای ورود خودروهای بدون سرنشین


چراغ سبز دولت ژاپن برای ورود خودروهای بدون سرنشین

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد قوانین را آسان‌تر می‌کند تا خودروهای بدون سرنشین بتوانند از ابتدای سال مالی 2017 در خیابان‌های عمومی مورد آزمایش قرار بگیرند و از این طریق شرکت‌های فعال در این عرصه بتوانند در مسابقات المپیک 2020 میلادی از این خودروها به صورت عمومی استفاده کنند.

ایستنا/ «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد قوانین را آسان‌تر می‌کند تا خودروهای بدون سرنشین بتوانند از ابتدای سال مالی 2017 در خیابان‌های عمومی مورد آزمایش قرار بگیرند و از این طریق شرکت‌های فعال در این عرصه بتوانند در مسابقات المپیک 2020 میلادی از این خودروها به صورت عمومی استفاده کنند.

تصمیم آبه در شرایطی اتخاذ شده است که او چند روز قبل ملاقاتی را با مدیران شرکت خودروسازی تویوتا برگزار کرد. او گفت ژاپن می‌تواند در آینده نزدیک به قطب اصلی خودروهای بدون سرنشین در جهان تبدیل شود و برای موفقیت هرچه بیشتر در این زمینه همکاری‌هایی را با گوگل آغاز کرده است.

عرضه این فناوری می‌تواند باعث تحول بزرگ در زندگی مردم شود و البته، نسل جدید نوآوری‌ها را وارد صنعت خودروسازی کند. کارشناسان اقتصادی نیز اعلام کردند که اگر ژاپن در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، در درازمدت می‌تواند نتایج قابل قبولی از آن به دست آورد.

نخست وزیر ژاپن طی سخنرانی خود گفت: «سرمایه‌گذاری مهم‌ترین اتفاق برای توسعه خودروهای بدون سرنشین محسوب می‌شود و بر اساس این سرمایه‌گذاری می‌توانیم بزرگترین تحول بعدی در صنعت خودروسازی جهان را باعث شویم».

شرکت‌های خودروسازی ژاپنی تویوتا، نیسان و هوندا امیدوارند که بتوانند از سال 2020 به بعد خودروهای بدون سرنشین را به تولید انبوه برسانند.


ویدیو مرتبط :
چراغ سبز دولت برای افزایش نرخ اسکناس سبز