سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لزوم مدیریت تندروها در جریان اصولگرا/ناکارآمدی ائتلاف اصولگرایان در شهرستان‌ها


یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی بر لزوم مدیریت تندروها در جریان اصولگرا تأکید کرد و گفت که تقویت جریان اصولگرایی به معنی پیوستگی همه طیف‌ها نیست بلکه به معنای پالایش درون گفتمانی است.

جواد جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اگرچه در همه ادوار گذشته انتخابات اصولگرایان تلاش کردند با پرچم حضرات جامعه روحانیت مبارز جلو بروند و امر ائتلاف هم در کل امر خوبی است، اما من این ائتلاف را برای شهرستان‌ها خیلی کارآمد نمی‌دانم.

وی افزود: در انتخاباتی که شهرستان‌ها خودشان رأساً مسئولیت را به عهده گرفتند و متناسب با واقعیات اجتماعی و سیاسی کاندیداها را مشخص کردند اهتمام آنها برای حمایت از کاندیداهایشان بیشتر بوده است. معمولاً در شهرستان امر بالادستی را نمی‌پذیرند و از این جهت به نظرم خود ائتلاف هم نهایتاً به این نتیجه برسد که شهرستان‌ها را به خود شهرستان‌ها واگذار کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین اگر نتایج برآمده از انتخابات متناسب با آنچه در تهران است نباشد یعنی اگر ائتلاف بخواهد لیست بدهد و نتایج شهرستان‌ها متناسب با آن نباشد می‌تواند در آینده سیاسی و همکاری در ائتلاف هم ایجاد مشکل کند. مثل آن چیزی که در انتخابات مجالس هشتم و نهم رخ داد و آنجا شاهد بودیم که ائتلاف موفق نبود، اگر چه نتایج انتخابات هم نشان داد که رقابت‌ها درون‌گفتمانی بوده است.

جهانگیرزاده خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد نهایتاً ائتلاف به این نتیجه برسد که روی شهرستان‌ها تمرکز نکند و عمده تمرکز خود را بر تهران معطوف کند. البته باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتایج چه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش‌های تندرو و غیرمعقول جریان اصولگرایی هیچ‌گاه به بدنه اصلی خود هم وفادار نبوده‌اند، ادامه داد: این گروه یک مطلق‌انگاری جدی دارند و جز خودشان نمی‌تواننند لایه‌های دیگر را بپذیرند. آنها تا زمانی با لایه‌های اصولگرایی همراهی می‌کنند که منافع و آمال سیاسی‌شان تأمین شود. می‌شود این احتمال را داد که اگر نیات آنها تأمین نشود بازی را هم بهم بزنند.

جهانگیرزاده با تأکید بر اینکه باید تکلیف خود را با جریانات تندرو مشخص کنیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران هر قدر از جریان مشارکت و تندروهای اصلاح‌طلب در مجلس دهم آسیب ببیند می‌تواند از جریان تندروی اصولگرا هم آسیب ببیند. تندروی به نفع کشور نیست و کشور به آرامش و کار جدی نیاز دارد. زیرا تنازع در حوزه سیاسی بر سر برخی مصادیق و روش‌ها نه تنها گره‌گشا نیست بلکه به شدت ایجاد مشکل می‌کند.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه کسی بر روی ارزش‌ها، اصول و مبانی تعارف ندارد، گفت: ما همه خود را فدای اصول و مبانی می‌کنیم، به جد روی اصول می‌ایستیم و از آن دفاع می‌کنیم و نمی‌گذاریم کسی به این اصول آسیب بزند. اما تلقی من این است که در برخی جاها تندروی‌هایی وجود دارد. همچنانکه در طول دولت آقای احمدی‌نژاد و در مجالس هشتم و نهم به مجلس آسیب زد.

وی ادامه داد: قاعدتاً اینها باید مدیریت شود و مدیریت اینها به معنای پیوستن به آنها نیست بلکه به معنای تنظیم روابط با چنین جریاناتی است که به اصل و بن‌مایه یک جریان سیاسی اصولگرا آسیب بزند. من اگر چه مایل نیستم جریان اصیل اصولگرا را تضعیف کنم اما احساس می‌کنم تقویت جریان اصولگرایی به معنای پیوستگی همه طیف‌ها نیست بلکه به معنای پالایش درون‌گفتمانی است.

جهانگیرزاده در پایان گفت: اعتماد ما به جامعه روحانیت برخاسته از عقل، ایمان و تجربه تاریخی و سیاسی‌مان است اما الزاماً نمی‌توانیم این اعتماد را به سایر جریانات داشته باشیم و این نکته‌ای است که می‌تواند ائتلاف را دچار چندپارگی کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
لزوم مدیریت منابع ارزی