علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



موج‌سواری تاج با جوانگرایی/تصمیم اصلی را هیات رئیسه فدراسیون گرفت


به گزارش خبرنگار مهر، مدتهاست رئیس سازمان لیگ تلاش می کند با انجام مصاحبه های پرتعداد جوانگرایی در فوتبال ایران را به خودش و سازمان تحت ریاستش منتسب کند. درحالی که اتفاق اصلی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رخ داده بود و تصمیم به جوان شدن فوتبال از سوی آنها اتخاذ شد نه سازمان لیگ و مهدی تاج!

اینکه جوان شدن تیم ملی فوتبال ایران را به کی روش نسبت بدهیم یا جوان شدن لیگ برتر را به سازمان لیگ، خیلی منطقی نیست چرا که کار اصلی در باشگاه ها و توسط مربیان شاغل در تیم های لیگ برتر صورت می گیرد اما آنچه در مصاحبه های اخیر مهدی تاج مشخص است اینکه سهمی برای مربیان و باشگاه ها قائل نیست و این اقدام را حاصل کار سازمان لیگ می داند.

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در یکی از جلساتش که چند سال قبل برگزار شد، در بند ۱۴.۱.۲ پیشنهاد کرد که از ۲۷ بازیکن ثبت شده در تیم‌های باشگاهی باید ۶ بازیکن آن حتما زیر ۲۳ سال باشند. آن پیشنهاد نهایتا تصویب شد. پس از آن و در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ آخرین اصلاحیه‌ها در این رابطه انجام شد و خود مهدی تاج به عنوان مجری « و نه تصمیم‌ساز» اعلام کرد که هر باشگاه باید ۸ بازیکن زیر ۲۱ سال و ۹ بازیکن با شرایط آزاد داشته باشد و البته همچنان ۶ بازیکن هم باید زیر ۲۳ سال داشته باشد.

در واقع اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با تصمیم درست خود و مصوب کردن آن لیگ برتر را برای فوتبال ایران جوان‌تر کردند و جوانگرایی را با وجود مربیان محتاط فوتبال ایران اجباری کردند. این تصمیم درست توسط اعضای هیات رئیسه آن روزها اتخاذ و به سازمان لیگ ابلاغ شد و کی روش امروز نتیجه‌اش را در تیم ملی به کار گرفته است.

در واقع تاج و کی‌روش نباید محصول این زمین حاصل‌خیز را که به خوبی کرت‌بندی و آبیاری شده را به نام خود سند بزنند. این حرکت خوب نتیجه تصمیم هیات رئیسه آن روزهای فدراسیون فوتبال است. کسانی که در سال ۹۰ پیشنهاد تغییر آیین نامه نقل و انتقالات را دادند و این قوانین را وضع کردند.


ویدیو مرتبط :
آخرین تصمیمات هیئت رئیسه فدراسیون در مورد کیروش