سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



به علت وجود یک باگ، فیس بوک امروز به برخی کاربران بابت «دوستی ۴۶ ساله» تبریک گفته است


به علت وجود یک باگ، فیس بوک امروز به برخی کاربران بابت «دوستی ۴۶ ساله» تبریک گفته است

امروز برخی از کاربران به علت وجود یک باگ بامزه در سیستم شبکه اجتماعی فیس بوک، پیامی را دریافت کرده اند که به آنها دوستی ۴۶ ساله با برخی کاربران دیگر را تبریک گفته است. این مسئله از جهات مختلف عجیب به نظر می رسد. اول اینکه عمر خود شبکه اجتماعی فیس بوک به زحمت 12 سال می شود، و دوم اینکه بسیاری از دریافت کننده های این پیام زیر ۴۶ سال سن دارند.  با ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

تیم فنی این شرکت هنوز موفق نشده اند که این ایراد را برطرف کنند، اما وجود آن را تایید کرده اند. یکی از سخنگویان فیس بوک در مصاحبه با رسانه ها گفته:

ما متوجه وجود این باگ شده ایم و تیم با جدیت و سرعت در حال رفع آن است تا در سال ۲۰۱۶ همه دوباره احساس جوانی کنند.

معمولاْ باگ های گاه به گاه فیس بوک چندان مورد توجه قرار نمی گیردن، جز آنهایی که مربوط به نقص حریم خصوصی افراد شود، اما این مورد خاص به نظر می رسد بی سابقه نبوده است. فیس بوک این موضوع را تایید نکرده، اما برخی معتقدند که چنین مشکل مربوط به نقصی در هسته یونیکس می شود که اصطلاحاْ به آن Unix Epoch گفته می شود.

بسیاری از سرورهای دنیا بر اساس توزیع های مختلف از سیستم عامل یونیکس کار می کنند. در این سیستم زمان با شمارش ثانیه ها از صفر آغاز می شود. تاریخی که ساعت شروع به حرکت می کند را «آغاز دوره» یا Epoch می نامند. این تاریخ برابر با اول ژانویه سال ۱۹۷۰ بوده است. گذشت ۴۶ سال از آن تاریخ به ساعت گرینویچ، در سیستم یونیکس به معنی گذشت یک دوره و «آغاز دوره جدید» است.

به همین دلیل است که تاریخ بعضی از گجت ها به شکل عجیبی بعد از تحویل سال میلادی به ۳۱ دسامبر ۱۹۶۹ برمی گردد. این یعنی ساعت سرویس بعد از تحویل سال ریست شده و بدین سان دوستی های هرچند کوتاه مدت از نظر آن بیش از ۴۶ سال عمر خواهند داشت.

این مشکل می تواند Y2K جدید شبکه های اجتماعی باشد. در زمان تحویل سال ۲۰۰۰ بود که برخی رایانه ها و سرورها در دنیا به علت صفر شدن دو رقم آخر تاریخشان دچار مشکل شدند، چرا که از نظر آنها ۲۰۰۰ با ۱۹۰۰ هیچ تفاوتی نداشت. البته این بار به جای آن که شبکه های رایانه ای دچار اختلال شوند و سیستم های پروازی و حمل و نقل مختل گردند، شما فقط یک پیام تبریک برای دوستی ۴۶ ساله با شخصی دیگر دریافت می کنید.

منبع: nymag

برچسب‌ها:EpochY2Kباگ فیس بوکیونیکس

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
فیس بوک با نگاهی به گذشته کاربران 10 ساله شدنش را جشن گرفت!