سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سهم وزارت بهداشت در تامین سلامت چند درصد است؟


سهم وزارت بهداشت در تامین سلامت چند درصد است؟ایرنا/ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سهم این وزارتخانه در تامین سلامت، پیشگیری و استانداردسازی سلامت و بهداشت جامعه کم بوده و تنها 20درصد است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر شنبه در کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی استان یزد با تسلیت وفات حضرت زینب(س) و سالروز شهادت شهید منتظر قائم افزود: دستگاههای مختلفی همچون وزارت آموزش و پرورش ، آموزش عالی و جهاد کشاورزی هم سهم بسزایی در حوزه ارتقای سلامت جامعه دارند .
وی اظهار کرد: تامین سلامت عمومی و رشد شاخصهای بهداشتی نیازمند همکاری و همدلی همه رسانه ها ، صدا و سیما و دیگر دستگاههای مدیریتی و اجرایی است.
وزیر بهداشت درباره وضعیت استان یزد در حوزه سلامت گفت: خوشبختانه برنامه های بهداشتی استان از نظر کمی خوب بوده ولی از نظر کیفی ضروری است در تمام کشور نظارت دقیق داشته باشیم.
هاشمی تاکید کرد: البته بدنبال نظارت عمیق و بدور از نمایش هستیم از سوی دیگر در پی مچگیری همکاران نیستیم و هدف ما آموزش و اصلاح رفتارهاست تا حقوق شهروندی مردم محقق شود.
وی اضافه کرد: در طول دولت یازدهم تخت های بیمارستانی استان افزایش یافته و شبکه های بهداشتی نیز در سراسر استان پوشش کامل یافته و بستر لازم برای تکمیل پرونده سلامت فراهم شده است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: باید کاری کنیم تا مردم به پیشگیری علاقمندتر شده و بیش از درمان به فکر پیشگیری بروند و این موضوع به دولت هم کمک خواهد کرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: استان یزد با فعالیتهایی که انجام داده می تواند در شاخص های بهداشتی مثال زدنی شود از سوی دیگر باید تلاش شود تا نظام ارجاع نیز در این استان مستقر و ارتقا یابد.
قاضی زاده هاشمی عصر جمعه در معیت معاونان و مسئولان این وزارتخانه به یزد سفر و بعد از شرکت در چند برنامه پیش از ظهر امروز در همایش ملی سلامت با عنوان غلبه بر دیابت شرکت کرد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
وعده های مرد عمل: کاهش سهم مردم در هزینه های درمان از 60 درصد به 30 درصد