تیم ملی فوتوالی ایران نایب قهرمان آسیا شد


به گزارش روز یکشنبه فدراسیون انجمن های ورزشی،تیم ملی (ب) ایران امروز (یکشنبه) در دیدار پایانی مقابل تیم ملی تایلند (الف) با نتیجه 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و نایب قهرمانی آسیا شد.
همچنین از سوی کمیته برگزاری مسابقات «جمیل کر» بازیکن تکنیکی و موثر کشورمان به عنوان پدیده این مسابقات معرفی شد و جایزه ویژه خود را از نایب رئیس کنفدراسیون فوتوالی آسیا دریافت کرد.
در دیدار رده بندی این رقابت ها هم تیم تایلند (ب) از سد استرالیا گذشت و به عنوان سوم رسید.
تیم ملی (ب) ایران متشکل از جمیل کر و عبدالعاطی نظری و تحت هدایت جعفر حاج صفری به عنوان مربی، صبح امروز(یکشنبه) در مرحله نیمه نهایی سومین دوره مسابقات فوتوالی قهرمانی آسیا با حساب 2 بر صفر تیم ملی استرالیا را مغلوب کرد و با شایستگی به فینال این رقابتها راه یافت.
تیم ملی تایلند قهرمانی دوره قبل آسیا را یدک می کشد و یکی از قدرتهای بلامنازع رشته فوتوالی در جهان محسوب می شود.
تیم ملی فوتوالی ایران آبان سال 1393 در بازی های ساحلی آسیا در پوکت به مدال نقره رسیده بود و مهر سال 93 نیز در رقابت های بین المللی مالزی به مقام سوم دست یافته و مدال برنز کسب کرده بود.
سومین دوره مسابقات قهرمانی فوتوالی آسیا با حضور کشورهای تایلند، سنگاپور، مالزی، فیلیپین، ایران، امارات، ویتنام، لائوس، کامبوج، کره شمالی، هند و استرالیا از 24 تا 26 اردیبهشت در شهر بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد.
فوتوالی رشته ای مانند والیبال ساحلی است، با این تفاوت که در این رشته بازیکنان مجاز به استفاده از پا هستند.
هر تیم از دو نفر تشکیل شده و حداکثر فقط می توانند سه ضربه به توپ بزنند و در صورت اصابت توپ با زمین، امتیاز به تیم مقابل داده می شود. سرویس ها هم بایستی از پشت خط عرضی زمین زده شود و سرویس زننده در فوتوالی می تواند ماسه ها را یک جا پشت خط جمع کند و توپ را با ضربه پا از روی تور رد کند.
ورزشی**1067** 1701

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تیم ملی فوتسال ایران نایب قهرمان مسابقات جایزه بزرگ شد