سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



شفاخونه/ جلوگیری از پیشرفت بیماری قلبی با عصاره این گیاه


شفاخونه/ جلوگیری از پیشرفت بیماری قلبی با عصاره این گیاه شفا آنلاین/ نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مکمل های عصاره سیر که چند سال مانده باشد، می تواند تشکیل پلاک در عروق خونی و پیشرفت بیماری قلبی را کاهش دهد.
محققان موسسه تحقیقات پزشکی لس آنجلس در مرکز پزشکی در این مطالعه کاهش های قابل توجهی را در پلاک های عروق خونی افرادی مشاهده کردند که هر روز این مکمل را مصرف می کردند .
این چهارمین مطالعه این محققان است که اثرات عصاره سیر کهنه را نشان می دهد.
محققان در این مطالعه جدید که در مجله Nutrition منتشر شده است، 55 بیمار 40 تا 75 ساله مبتلا به سندرم متابولیسم را که در ابتدای ابتلا به بیماری قلبی قرار داشتند، مورد بررسی قرار دادند.
محققان بعد از اندازه گیری رسوب کلسیم و تجمع پلاک عروق خونی این افراد، آنها را به طور تصادفی به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه روزانه یک دوز دو هزار و 400 میلی گرمی عصاره سیر کهنه و به گروه دوم یک دارونما دادند.
غربالگرهای پیگیری که پس از یکسال انجام شد، نشان داد افرادی که عصاره سیر مصرف کردند، تجمع پلاک در عروق خونی آنها 80 درصد کاهش یافته بود و پلاک هایی نیز که از قبل وجود داشتند، کاهش یافته بود.
به گفته یکی از محققان، این مطالعه مدرک دیگری دال بر فواید این مکمل در کاهش تجمع پلاک نرم و پیشگیری از تشکیل پلاک جدید در عروق خونی است که می تواند موجب ابتلا به بیماری قلبی شود.
یافته های این مطالعه موید یافته های سایر تحقیقات انجام شده در خصوص اثرات سیر بر بیماری قلبی است، یک مطالعه در سال 2009 نشان داده بود که سیر خرد شده تازه اثر مثبتی بر جریان خون و قلب دارد. همچنین مطالعه دیگری حاکی از آن بود که روغن سیر می تواند از ابتلا به یک نوع بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت پیشگیری کند.
محققان همچنین در تحلیل یک گزارش قبلی که در مجله Nutrition منتشر شد، عنوان کردند که عصاره سیر فشار خون و کلسترول را هم کاهش می دهد.


منبع: شفا آنلاین


ویدیو مرتبط :
تاثیر گیاه خواری بر بیماری های قلبی