سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار کرمانشاه: برای برگشت زائران اربعین حسینی آماده ایم


اسدالله رازانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حجم عظیمی از زائران اربعین حسینی برای رفتن به کربلا از طریق استان کرمانشاه خود را به مرز مهران رساندند.
وی یادآور شد: تمهیدات لازم برای استقبال از زائران اربعین حسینی از خرداد ماه اندیشیده شده و آمادگی های لازم در دستگاه های اجرایی استان ایجاد شده است.
استاندار کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسات مکرر ستاد اربعین در کرمانشاه گفت: در این جلسات پیش بینی های لازم برای اسکان، تغذیه، امنیت، بهداشت، حمل و نقل و سوخت انجام شد و کمیته هایی مسئولیت رسیدگی به این مسائل را بر عهده گرفتند.
رازانی عنوان کرد: برآورد اولیه این است که 300 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از استان کرمانشاه عبور و از این تعداد زائر تاکنون 200 هزار نفر از خدمات استان شامل اسکان و تغذیه استفاده کرده اند.

**450 زائر در مسیر برگشت
استاندار کرمانشاه پیش بینی کرد که 450 هزار زائر اربعین حسینی در مسیر برگشت از کربلای معلا وارد کرمانشاه شوند.
رازانی اضافه کرد: زائرانی که به تدریج در طول مدت یک هفته راهی کربلا شده اند پس از پایان مراسم اربعین به یکباره به کشور باز می گردند.
وی با بیان اینکه میزان ورودی زائران در زمان بازگشت به کرمانشاه افزایش پیدا می کند، گفت: تمهیدات لازم برای حجم بالای زائران اربعین حسینی در مدت زمانی کوتاه انجام شده است.

**حضور پررنگ مردم برای استقبال از زائرین
استاندار کرمانشاه اشتیاق مردم استان برای استقبال از زائران اربعین حسینی را ستودنی خواند و اظهارداشت: مردم و خیرین به صورت خودجوش برای استقبال از زائران فعال شدند و کمک های بسیاری برای خدمات رسانی به زائران کرده اند.
رازانی تاکید کرد: خوشبختانه تا این لحظه تردد زائران در استان با هیچ گونه اخلالی رو به رو نشده است و شاهد کمترین میزان ناهماهنگی در میان دستگاه ها بوده ایم.

** 156 ایستگاه صلواتی در استان
براساس اعلام اداره کل حج و زیارت استان کرمانشاه 156 ایستگاه صلواتی در مسیر عبور زائران اربعین حسینی از کنگاور تا حمیل در شهرستان اسلام آبادغرب بر پا شده است.
استاندار کرمانشاه با اشاره به ایجاد ایستگاه های خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: گاهی در برخی از ایستگاه های استان از جمله موکب ماهیدشت در یک لحظه 50 هزار میهمان وارد می شدند و مورد استقبال قرار می گرفتند.
رازائی تصریح کرد: با وجود حجم عظیم ورود زائر به ایستگاه های صلواتی شاهد کمترین میزان بی نظمی و اخلال در ایستگاه ها بودیم.

**رضایتمندی زائران از کرمانشاه
وی به کیفیت خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی اشاره و عنوان کرد: زائرانی که استان کرمانشاه را برای تردد انتخاب کرده بودند بیشترین میزان رضایت را داشتند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: تجارب بسیار ارزشمندی امسال به دست آمد که به طور قطع از آنها برای سال های بعد استفاده می کنیم تا کیفیت خدمات دهی افزایش پیدا کند.

** امیدواری برای بازشدن خسروی بر روی زائران
رازانی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه 2 سوم حجم زائران اربعین حسینی از مرز مهران راهی کربلا شدند، گفت: در صورتی که مرزهای استان کرمانشاه از جمله مرز خسروی بر روی زائران اربعین حسینی باز شود سال آینده بیشترین تردد را از مرزهای کرمانشاه خواهیم داشت.

** صدور حدود 65 هزار روادید برای زائران در کرمانشاه
براساس اعلام نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور تا دیروز (دوشنبه) حدود 65 هزار روادید برای زائران اربعین حسینی از سوی کنسولگری عراق در کرمانشاه صادر شده است.
7445/8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
همراه با زائران اربعین حسینی - چند قدم مانده تا اربعین