فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



شورای مدیران هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در كرمان تشكیل شد


به گزارش روز چهارشنبه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمان این نشست به میزبانی مدیریت حج و زیارت استان برگزار شد.
مدیر حج و زیارت استان كرمان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به محدودیت هایی كه هم اینك در مورد حج تمتع ایجاد شده، مهمترین مسئله ای كه ما به دنبال آن هستیم و در دستور كار سازمان برای پیگیری قرار دارد امنیت و عزت زائران ایرانی است.
روح الله پورشعبان با اشاره به افراد حقیقی یا حقوقی كه به طور غیر مجاز وارد عرصه اعزام زائران شده اند افزود: متاسفانه این قبیل افراد آموزش های لازم را در این خصوص ندیده اند و لذا ممكن است مشكلاتی در این راستا بوجود بیاورند.
وی گفت: از آنجا كه این مسیر، خدمتگزاری به مردم است خواهان همكاری دستگاه های ذیربط در این زمینه هستیم.
وی با بیان این كه به شدت پیگیر حذف افراد غیر مجاز از این چرخه هستیم افزود: اداره حج و زیارت استان با این هدف جلسات متعددی را با ادارات مربوطه برگزار كرده تا زائران عزیز در امنیت كامل به عتبات عالیات و مكه مكرمه مشرف شوند.
مدیركل كتابخانه های عمومی استان كرمان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه اظهار كرد: تشكیل این شورا فرصتی است تا مدیران هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان كرمان بتوانند اهداف و ماموریت های حوزه فرهنگ را بهتر و با انسجام كامل به نتیجه برسانند.
محمدجواد حسین زاده افزود: ضمن اینكه این شورا قابلیت آن را دارد با انعكاس تجارب و برنامه های خود در سطح كشور تبدیل به الگویی برای ادارات دیگر شود.
محمد میرزایی معاون توسعه و برنامه ریزی اداره كل اوقاف و امور خیریه استان كرمان نیز با اشاره به رابطه تنگاتنگ اداره اوقاف با حج و زیارت آمادگی این اداره را برای همكاری متقابل با ادارات هم خانواده اعلام نمود.
سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی استان كرمان هم از همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با این خبرگزاری قدردانی كرد.
رسول محمدحسنی با اشاره به بیش از 80 سال قدمت سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: براساس سوابق موجود نمایندگی سازمان در كرمان نیز قدمت دیرینه ای در زمینه اطلاع رسانی دارد.
وی به مشكل كمبود نیروی انسانی بویژه در جنوب استان اشاره كرد و افزود: رویكرد ما در سال 95 تثبیت نیروی انسانی است و امیدواریم این مشكل مرتفع شود.
وی خواستار همكاری و تعامل بیشتر ادارات هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان شد.
سرپرست دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز با اشاره به وجود 600 كانون فرهنگی و هنری مسجد در سطح استان گفت: 40 درصد كانون ها در روستاها مشغول فعالیت هستند.
محمدجواد ابراهیمی استفاده از ظرفیت این كانون ها را به عنوان میزبان اقدامات فرهنگی و هنری حتی در كانون های عشایری كه امكان تردد با خودرو نیز در آن مناطق وجود ندارد؛ در پویایی و رونق فعالیت های فرهنگی در سطح استان بسیار موثر دانست.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب كرمان نیز با تشریح محرومیت های جنوب استان از ادارات هم خانواده وزارت خواست نگاهی ویژه به این منطقه داشته باشند.
حجت الاسلام سید احمد حسینی در ادامه معضلات مربوط به حوزه حج و زیارت در منطقه بویژه كاروان های اعزام بدون مجوز را بیان نمود و خواستار توجه جدی اداره حج و زیارت استان در راستای رفع این مشكلات شد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمان هم كه مسئولیت دبیری شورای ادارات هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را بر عهده دارد، در آغاز این جلسه با تبریك ایام خجسته ماه رجب المرجب و آرزوی بهره بردن از بركات این ماه، هدف از تشكیل جلسه را هم افزایی و همفكری دستگاه های عضو عنوان و اظهار امیدواری كرد این شورا به طور منظم تشكیل و مباحث فرهنگی استان را دنبال كند.
محمدرضا علیزاده، وجود تعامل و انسجام ادارات هم خانواده را مزیتی دانست كه ممكن است در سطح كشور نیز به این میزان نباشد.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد تعامل در شهرستان ها، بر برنامه ریزی در خصوص برگزاری جلسات شهرستان ها نیز تاكید كرد.
وی این جلسه را اتاق فكر دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نامید و ضمن تاكید بر تشكیل منظم این جلسات از اعضا خواست در صورتی كه در خصوص فعالیتی نیاز به همفكری داشته باشند، جلسات به صورت موردی و بر حسب ضرورت نیز تشكیل خواهد شد.
علیزاده موضوع تهیه جدول انتظارات دستگاه های عضو از یكدیگر، تهیه فهرست خدمات ادارات هم خانواده به تمامی كاركنان دستگاه ها به طور مشترك و گزارش اخبار و فعالیت های ادارات را از موارد مورد توجه در جلسه آتی شورا عنوان كرد.
3028

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شعبده بازی شادان بامجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی