سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حماس: فعلا دیدار مشعل و عباس در دستور کار نیست


حماس: فعلا دیدار مشعل و عباس در دستور کار نیستمیزان/ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که در شرایط فعلی دیدار خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی این جنبش و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در دستور کار نمی باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، سخنگوی جنبش حماس شامگاه امروز چهارشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که هیچ مقدماتی برای دیدار مشعل و عباس چیده نشده است و فعلا قرار است هیات های حماس و فتح در دوحه با یکدیگر دیدار کنند.

این در حالی است که برخی منابع در جنبش های فتح و حماس اخیرا از دیدار قریب الوقوع هیات های دو جنبش در دوحه ـ پایتخت قطر ـ به منظور بحث و بررسی مساله آشتی ملی خبر داده اند.

از سوی دیگر، یکی از رهبران حماس در اظهارات وجود هرگونه زندانی سیاسی در زندان های نوار غزه را به شدت رد کرد و از جنبش فتح دعوت کرد دست از سیاست همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی برداشته و به بازداشت های سیاسی در کرانه باختری پایان دهد.

مشیر مصری تصریح کرد که برخی مسئولان جنبش فتح مدعی وجود زندانی سیاسی در زندان های نوار غزه هستند اما این به هیچ وجه صحت ندارد و صرفا تلاشی نافرجام برای سرپوش نهادن بر بازداشت های سیاسی در کرانه باختری و همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی است.

مصری اظهار داشت که چیزی به اسم زندانی سیاسی در نوار غزه نداریم و ما بازداشت سیاسی فلسطینیان را جرم می دانیم که به موجب قانون فلسطین مورد پیگرد و مجازات قرار می گیرد.

این نماینده پارلمان فلسطین تاکید کرد که اتهام زنی های برخی مقامات جنبش فتح در رابطه با وجود زندانی سیاسی در غزه با هدف سرپوش نهادن بر سرکوب آزادی در رام الله، بازداشت های سیاسی و ادامه همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام می گیرد.

این در حالی است که سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان روز گذشته دکتر عبدالستار قاسم استاد علوم سیاسی دانشگاه ملی نجاج در نابلس را بازداشت کردند.

دکتر عبدالستار قاسم قبل از بازداشت خواستار اجرای هرچه سریع تر قانون اساسی فلسطین شده بود.

جنبش های حماس و فتح در آوریل سال 2014 پس از امضای توافقنامه آشتی ملی در غزه دولت وفاق ملی را تشکیل دادند و قرار شد پس از آن دیگر پرونده های مورد اختلاف از جمله قضیه کارمندان غزه، مجلس قانونگذاری، انتخابات و کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین بررسی شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
دیدار کاروان غزه با خالد مشعل