سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گورباچف: بروز جنگ سرد جدید امکان همکاری را از روسیه و غرب سلب می کند


گورباچف: بروز جنگ سرد جدید امکان همکاری را از روسیه و غرب سلب می کندایرنا/ «میخاییل گورباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق اعلام کرد: بروز جنگ سرد جدید میان روسیه و کشورهای غربی امکان همکاری برای حل مسائل مهم جهانی و منطقه ای را از آنها سلب می کند.به گزارش ایرنا گورباچف در مقاله ای که بخشی از آن روز شنبه در خبرگزاری ایتارتاس منتشر شد، خاطرنشان کرد: روسیه و غرب می توانند مسائل و اختلافات موجود را فقط از راه مذاکره و گفت و گو حل و فصل کنند.
وی افزود: حتی با وجود وخامت و تیرگی روابط روسیه و غرب ثمراتی از همکاری های دو طرف به چشم می خورد. به عنوان مثال حل و فصل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران و امضای برجام و برقراری آتش بس در سوریه با همکاری روسیه و آمریکا نمونه های بارزی از ثمرات همکاری های روسیه و غرب است.
رئیس جمهوری شوروی سابق گفت: امیدوارم شرکای غربی با توجه به وضعیت موجود به این نتیجه برسند که تلاش برای منزوی کردن روسیه در عرصه بین المللی بی معنی و بی فایده است و از این تلاش های خود هیچ نتیجه ای نمی گیرند و امکان حل و فصل برخی مسایل از بین می رود.
وی ادامه داد: مسکو شرکت کننده بلامنازع روند حل و فصل مسائل جهانی است و نمی توان این کشور را منزوی کرد زیرا جهان به روسیه نیاز دارد.
گورباچف خاطرنشان کرد: در شرایطی که گروه های تروریستی در مناطق مختلف جهان امنیت کشورها را تهدید می کنند، اروپا بیش از هر زمان دیگر به همکاری و تعامل و به ویژه جلب مشارکت روسیه نیازمند است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
جنگ سرد روسیه با غرب،در شرقی ترین مرزهای اروپا