سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تظاهرات در اعتراض به نبود همسر


تظاهرات در اعتراض به نبود همسرعصر ایران/ مردان جوان مجرد در روستایی در استان مرسین ترکیه به دلیل آنچه مهاجرت دختران جوان به شهرها و " عَزَب" ماندن شان خواندند، تظاهرات کردند و خواستار کمک مقامات دولتی به این روستا برای برقراری موازنه جمعیتی شدند.

به گزارش سی ان ان ترک مردان جوان مجرد روستایی در شهرستان " اردملی" استان مرسین در جنوب ترکیه (در شرق آنتالیا) با برپایی تظاهرات و به دست گرفتن پلاکاردهایی خواستار کمک دولت به جوانان این روستا برای ازدواج شدند.

آنها با اشاره به اینکه جمعیت روستا در یک دهه گذشته به دلیل پدیده مهاجرت ها ، ترور و عدم ازدواج از 400 نفر به 200 نفر کاهش یافته است به وجود دستکم 25 مرد جوان بین 25 تا 45 سال مجرد در این روستا اشاره کردند که آماده ازدواج و تشکیل خانواده هستند اما دختری برای ازدواج نمی یابند و از سوی دیگر حاضرو راضی نیستند روستای آبا و اجدادی خود را ترک کرده و به شهرها بروند.

آنها با اشاره به اینکه حاضرند در صورت ازدواج به فراخوان رجب طیب اردوغان و احمد داوود اوغلو رییس جمهور و نخست وزیرترکیه مبنی بر آوردن دستکم 5 فرزند جامه عمل بپوشانند، از رییس جمهور و نخست وزیر ترکیه خواستند تا برای حل مشکل یافتن زوج هایی مناسب برای ازدواج این جوانان مشتاق به تشکیل خانواده اقدام کنند.

گفتنی است معترضان جوان و مجرد که غالب جمعیت روستا در این تظاهرات آنها را همراهی می کردند، تاکید کردند آخرین ازدواج صورت گرفته در این روستا 9 سال پیش صورت گرفته است و از آن تاریخ به بعد این روستا شاهد هیچ ازدواجی نبوده است و بسیاری از دختران جوان این روستا با مهاجرت به شهرهای بزرگ تر دور و نزدیک از شمول قسمت آنها برای ازدواج خارج شده اند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: عصر ایران


ویدیو مرتبط :
تظاهرات مردم رومانی در اعتراض به مرگ یک کودک