سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آخرین وضعیت میدانی در 4 استان سوریه + نقشه


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آخرین تحولات میدانی در شمال سوریه به تفکیک استان به شرح ذیل است:

لاذقیه

نیروهای سوری و رزمندگان حزب الله در یک ماه گذشته، ده‌ها روستا، شهرک و ارتفاع راهبردی را در مناطق شمالی استان لاذقیه پاکسازی کردند.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت با مسدود کردن مناطق مرزی با کشور ترکیه، پاکسازی «جبل‌الترکمان» در شمال این استان را در دستور کار قرار داده‌اند.

جبل الترکمان همان منطقه‌ای است که ترکیه یک بمب‌افکن سوخو-24 روسیه را در نزدیکی مرز خود ساقط کرد و مسکو گفت که آنکارا نگران پاکسازی شدن این منطقه است.

در روزهای گذشته نیز چند ارتفاع مهم و راهبردی از جمله «تل راشون»، «تل زینونة»، «تل الملوحة»، «تل 1154» و «تل کتف الغنمة» از لوث عناصر تروریستی پاکسازی شده است.

 حماة

نیروهای ارتش سوریه در چندین عملیات، مناطق شمالی این استان را پاکسازی کردند اما عناصر تروریستی در حملاتی شدید مجددا این مناطق را تصرف کردند. این مناطق دست‌به‌دست شده است .

برای مشاهده اندازه واقعی   کلیک کنید

این در حالی است که در یک ماه گذشته تغییر میدانی از حیث تسلط ارتش بر مناطق، در این منطقه گزارش نشده است.

مناطق شمال غربی استان حماه بخصوص «سهل الغاب» تقریبا آرام است و فقط روز گذشته نیروهای ارتش سوریه موفق شدند ارتفاع راهبردی «1112» را تصرف کنند. اما در شمال استان درگیری‌ها بخصوص در اطراف شهرک «مورک» بشدت ادامه دارد.

نیروهای سوری بعد از عقب‌نشینی از مناطق تازه پاکسازی شده در طول یک ماه پیش، عصر روز گذشته حملات جدیدی را علیه تروریست‌ها آغاز کردند و موفق شدند خود را به روستای راهبردی «معان» نزدیک کنند.

گذشت زمان در روزهای آینده، نتیجه عملیات‌های ارتش سوریه را روشن خواهد کرد.

حمص

پس از پیشروی‌های عناصر تروریستی در حومه شرقی استان حمص، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله عملیات‌های جداگانه‌ای را در این مناطق از جمله شهر تاریخی «تدمر» آغاز کردند و به حومه این شهر راهبردی رسیدند.


مشاهده اندازه بزرگ‌تر نقشه در اینجا   

برای مشاهده اندازه واقعی    کلیک کنید

از سوی دیگر، نیروهای سوری و مقاومت پس از پاکسازی منطقه راهبردی «المهین» در شمال شرق استان حمص، پیشروهای محسوسی در حومه شهرک مهم القریتین داشتند.

در همین راستا، عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی این شهرک از سمت غرب و جنوب ادامه دارد.

به گزارش فارس روستای راهبردی القریتین به عنوان محل ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های داعش برای ارسال به مناطق مرکزی استان حمص و حتی لبنان تبدیل شده است.

 استان حلب

در حومه شمالی استان حلب و در نزدیکی مرز ترکیه طی چند روز گذشته نیروهای کُرد موفق شدند با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه مناطق «مریمین»، «مراش»، «تنب»، «شوارغة الجوز» را از تروریست‌های مسلح پس بگیرند و به سمت شهرک «اعزاز» پیشروی کنند.

انتهای پیام/ص

http://fna.ir/43EIW5


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت میدانی کربلای فوعه و کفریا قسمت اول