علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



قروه کانون وحدت اسلامی و الگویی برای کشورمان است


به گزارش خبرنگار مهر، شعبان سپهر بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیئت اجرایی و نیز نشست توجیهی اعضای منتخب هیئت اجرایی و نظارت بخشها در خصوص برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم در شهرستان قروه اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دو اصل جمهوریت و اسلامیت پایه گذاری شده است و ساز و کارها و ساختارهایی که در دل این نظام است متضمن حفظ هر دو اصل است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی باید همپای این دو اصل حرکت کند، افزود: ساختار طراحی شده در این نظام بی بدیل و کم نظیر است و تمامی هرم های آن توسط مردم انتخاب می شوند و در واقع براساس رأی مردم منتخب ها می آیند و در هرم های نظارت و اجرا قرار می گیرند.

به گفته سپهر تمامی این مسایل بیانگر این است که نظام جمهوری اسلامی بر مبنای رأی مردم و با یک دموکراسی دینی استوار است و این اسلامیت نظام هم با قرار گرفتن بر یک مجتمع جامعه تثبیت می شود.

وی قوانین ساختاری را مردمی دانست و بیان کرد: در سالهای پس از انقلاب در حاکمیت جریانهای مختلف، رأی مردم بوده است که به ثمر نشسته و جریان انتخابات با آنچه که مردم خواهان اند اجرا و به کرسی می نشیند. 

سپهر گفت: انتخابات دو بخش زنجیره ای نظارت و اجرا دارد که هر دو زیر نظر شورای نگهبان می باشند. 

وی عامل برگزاری انتخابات سالم را حضور ناظرانی بی طرف و خارج از سیستم اجرا دانست و با تأکید بر اینکه امانتداری نیاز اساسی در این زمینه جریان ساز است تصریح کرد: در سالی که به نام همدلی و همزبانی نامگذاری شده است مسلماً مقام معظم رهبری بر این موضوع به خوبی اشراف داشته اند که چنین تدبیر بجایی را به کار برده اند. 

سپهر توافق هسته ای و انتخابات را دو دلیل اصلی نامگذاری امسال خواند و تأکید بر هر چه با شکوه و با عظمت برگزار کردن آن در رقابتی سالم داشت. 

وی مراعات کردن همدلی و همزبانی، خودداری از نشان دادن منیت، تأسی از آموزه های اعتقادی را برای به نمایش گذاشتن وحدت و برادری به عنوان هیئت اجرایی و نظارت مهم و ضروری عنوان کرد. 

سپهر یادآور شد: باید دید مثبتی به کارها داشت و دانست که حضور تک تک اعضا برای رعایت حق الناس ضروری است. 

فرماندار قروه با تأکید بر اینکه کارها در هیئت اجرایی کامل نمی شود مگر با نظارت و رعایت بی طرفی لذا برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود در مبانی انقلاب و ارزشی، اختلافی وجود ندارد. 

سپهر گفت: انسان متدین، عاقل و آگاه هرگز به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را نمی فروشد لذا از جانبداری پرهیز کرده و بی طرفی خود را به اثبات برسانیم.  

به اعتقاد وی کارگزاران باید نگاهشان به رهبری باشد و در مسیری درسن و صحیح گام بردارند. 

این مقام مسئول قروه را کانون وحدت اسلامی و الگویی برای جهان اسلام خواند و بیان کرد:  در شهرستان قروه از دل خانواده گرفته تا دل جامعه و اجتماع همه با هم وحدت دارند و در واقع با یک اقتدار بی نظیر وحدت برادری را به نمایش گذاشته اند.  

شعبان سپهر در ادامه سخنان خود با اشاره به حفظ آرامش در جامعه، اظهار داشت: اجازه نداریم برای مباحث گذرا آرامش جامعه را زیر سؤال برده و به جریانات تفرقه آمیز دامن بزنیم و بدانیم که زمانی فرعیت بر وحدت مسلمانان است نباید این وحدت پایمال گردد. 

وی ضمن یادآوری قانون هیئت های نظارت و اجرایی، تصریح کرد: به کمک اعضای هیئت های نظارت و اجرایی به احدی اجازه نخواهیم داد که وحدت، اخوت جامعه را نشان و هدق قرار دهد. 

سپهر ادامه داد: ارزشهای درون جامعه و رعایت خطوط قرمز دو اصل مهمی هستند که در انتخابات باید کامل رعایت شوند. 

وی خطاب به کاندیداها و طرفداران آنها بیان کرد: کسی حق ندارد جامعه را به اضطراب بکشاند و اگر هرگونه عبور از خط قرمزها مشاهده شود با در دست داشتن تمامی ابزار قانونی کاملاً ضابطه مند برخورد خواهیم کرد چرا که مسئولان امنیتی هرگز اجاره دوگانگی در منطقه را نخواهند داد. 

سپهر برگزاری انتخاباتی در کمال آرامش، امنیت و سلامت را خواستار شد و افزود: موضوعی که مهم است مشارکت حداکثری مردم و سلامت انتخابات است لذا از تمامی افرادی که در خود قالیتهایی اجرایی و ویژگی هایی که باعث می شود مجلس عاصره ملت شود دعوت می کنیم به میدان آمده و رقابت را علمی تر و پربارتر نمایند و شور انتخاباتی به با رعایت قانون بیافرینند. 

وی در جایی دیگر از سخنان خود خواستار پاسخگویی مردم و حضور پرشکوه آنان شد و درخواست کرد به ندای رهبری لبیک گفته و باتوجه به شایستگی ها رأی خود را به صندوق اعتماد به آینده بیاندازند. 

سپهر در ادامه خطاب به مسئولان و مدیران دستگاه های دولتی، بیان کرد: مدیران حق ندارند قانونی له یا علیه فرد خاصی تبلیغ و اقدامی کنند و امکانات مادیف معنوی خود را صرف انتخابات نکنند و اگر موردی خلاف دیده شود باتوجه به قانون برخورد خواهیم کرد. 

وی ضمن بیان اینکه قضاوت را باید به مردم سپرد، تأکید کرد: مردم ثابت کرده اند راه را اشتباه نمی روند و این جمهوریت نظام را باید مردمی که معتقد به مبانی نظام دینی هستند تعیین کنند. 

به اعتقاد سپهر پیش بردن عادلانه مسیر در کمال سلامت و با نظارتی اصولی برای سپردن امانت به اهلش را مهم خواند. 

انتخاب و معرفی اعضای هیئت اجرایی قروه

به گفته فرماندار شهرستان قروه با انتخاب معتدمین هیئت های اجرایی، ساز و کار تشکیلاتی برای برگزاری انتخابات تعیین می شود لذا به نیابت از مردم منطقه از 30 نفر از معتمدین و روحانیان دعوت شد که از بین این افراد 8 نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شوند. 

شعبان سپهر اظهار داشت: انتظار می رود در این مقطع حساس کنونی در انتخاب معتمدین هیئتهای اجرایی دقت لازم صورت گیرد و افرادی انتخاب شوند که وقت و انرژی کافی را داشته باشند. 

وی با تأکید بر رعایت اصل بی طرفی، عدالت محوری و انصاف، تلاش برای امانتداری و حفاظت از آرای مردم را در رأس کارها دانست. 

در این نشست طی رأی گیری از میان معتمدین مظفر غلامی، محمدنبی زند، محمد کریمی پناه، نصرت جلیلی، محمدصفدر زهدی نیا، اردشیر ملکی، شمس اله محمودی و عطاءاله مرادی به عنوان معتمدین اصلی هیئت اجرایی انتخابات و منصور ملاولی، سید جمال حسینی، حسین رسولی و ساعتعلی مصطفایی فر به عنوان معتمدین علی البدل هیئت اجرایی شهرستان برگزیده شدند.  


ویدیو مرتبط :
مفتاح وحدت-وحدت حوزه ودانشگاه-دفتر فرهنگ اسلامی واحد دهلران