سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چاپ ۴ کتاب شعر و داستان جدید/ تلفیق شعر و رمان در یک کتاب


چاپ ۴ کتاب شعر و داستان جدید/ تلفیق شعر و رمان در یک کتابمهر/ نشر داستان همزمان با شروع ایام نمایشگاه کتاب تهران ۴ عنوان کتاب جدید در حوزه‌های شعر و داستان به چاپ رسانده است.
نشر داستان در کنار آثار پیشین خود، برای بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۴ کتاب جدید به چاپ رسانده است. این کتاب‌ها در دو ژانر داستانی و شعر به چاپ رسیده‌اند.

اولین کتاب، مجموعه شعری به نام «اشک‌ها و لبخندها» است که سروده‌های هادی پارت را در بر می‌گیرد.

این کتاب سومین مجموعه شعر هادی پارت، شاعر و نویسنده پیشکسوت بابلی است که پیش از این مجموعه شعر «گریز» و «باران سبز» از او منتشر شده است. زبان شعری او ساده است و به مضامین می‌پردازد.

این کتاب با ۱۴۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار ریال منتشر شده است.

دومین کتاب جدیدی که نشر داستان برای نمایشگاه کتاب چاپ کرده، رمان «کهربایی» است که نویسنده اش، مانند مجموعه شعر یادشده، هادی پارت است.

هادی پارت در این رمان به تلفیق شعر و داستان پرداخته و روایت داستانی و روایت شاعرانه را در هم تنیده است. به عبارت دیگر، این داستان نویس و شاعر، در کتاب «کهربایی» نوعی رمان شعر را خلق کرده است.

رمان «کهربایی» با ۱۲۴ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار ریال منتشر شده است.

«فصل جدایی» نام کتاب بعدی است که یک داستان بلند از رضا نجاتبخش را در بر می‌گیرد.

این کتاب اولین اثر داستانی رضا نجاتبخش است که به صورت یادداشت‌هایی به هم پیوسته نوشته شده است. راوی داستان، دانشجویی است که با نگاهی کنجکاو و جامعه شناسانه و در یادداشت‌های روزانه، دنیای پیرامونش را تحلیل می کند و...

در بخشی این داستان می خوانیم:

ساعت دیر است، جلوی آپارتمانم ایستاده‌ام تنها صدای کلیدِ من در فضای ساکتِ نیمه شب طنین می‌اندازد. خیلی خسته‌ام، باید بخوابم. هیچ نباید مزاحمم شود. مستقیم توی رختخواب... حتی لباسم را هم لازم نیست در بیاورم. خواب همه چیز را حل می‌کند. کمی‌آرامش می‌خواهم. راستی شام نخورده‌ام، اما مهم نیست. گفتم که خواب همه چیز را حل می‌کند. اما گویا طاقت خوابیده بودن را هم ندارم. خنکی از پنجره تو می‌زند. ولی من سردم است!... خیلی ! انگار تب دارم!...

«فصل جدایی» با ۹۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۸۰ هزار ریال منتشر شده است.

کتاب دیگری که این ناشر به تازگی به چاپ رسانده، مجموعه شعر «ختم گل های ختمی» سروده فرشاد حجتی است.

این کتاب، سومین مجموعه شعر این شاعر جوان لرستانی است. پیش از این کتاب های «عروسک هایی به رنگ صورتی» و «آواز سیرن ها» از این شاعر به چاپ رسیده است.

در ادامه شعری از این کتاب را می خوانیم:

به گل های ختمی
بی­ ربط بودند
عشوه ­های این فروردین
و عشوه­ های ما
با لبخندهایی مصنوعی
که وصله­ های ناجوری
به جنونمان بودند
عکس پشت عکس
تنها
رنگ پریده رخ هایمان را
به پاییزی دیگر حواله کردیم...
به ختم گل های ختمی...

این مجموعه شعر با ۵۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۷۰ هزار ریال منتشر شده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
کتاب شعر گاهی به چاپ دوم می رسد + دکلمه