سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مضرات استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک‌ها بیشتر از تحمل خود بیماری است


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, محمد دریایی درباره مقاومت دارویی به آنتی بیوتیک‌ها اظهار داشت: بیشترین مصرف غیر منطقی آنتی بیوتیک در سرماخوردگی‌های فصلی است.

به گفته وی مصرف آنتی بیوتیک‌ها نه تنها به سلامت بیمار کمک نمی‌کند, بلکه از طریق عوارض و اثرات جانبی که به جا می‌گذارد و مشکلات و معضلات زیادی را ایجاد می‌کند که مقاومت دارویی یکی از همین مشکلات است.

این مشاور طب سنتی ادامه داد: در شروع فصل سرما شیوع بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی بیشتر می‌شود و عده زیادی در چنین شرایطی خودسرانه از دارو به خصوص آنتی بیوتیک استفاده می‌کنند و این در حالی است که مضرات استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک‌ها بیشتر از تحمل خود بیماری است.

دریایی عنوان کرد: متخصصان بیماری‌های عفونی تاکید بر این دارند که هیچ دارویی برای سرماخوردگی وجود ندارد و داروها فقط علائم بیماری را تخفیف می‌دهند, همچنین نسبت به عوارض خطرناک و حتی کشنده استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در یک سرماخوردگی هشدار داده‌اند.

وی افزود: سرماخوردگی فصلی موضوعی طبیعی است که هر سال تکرار و خود به خود درمان می‌شود لذا بیماران به هیچ وجه نباید خود درمانی کنند.

این مشاور طب سنتی بیان کرد: آنتی بیوتیک برای رفع بسیاری از بیماری‌های عفونی به کار می‌رود و کشف این دارو جان هزاران نفر را نجات داده است. با این وجود آنچه باعث نگرانی است, بی اثر شدن آنتی بیوتیک در درمان بیماری‌های عفونی است.

دریایی خاطرنشان کرد: تمام گروه‌های سنی در معرض مقاومت به داروهای ضد میکروب هستند, اما کسانی که دیابت, بیماری قلبی یا بیماری‌های مزمن دارند, یا در خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی هستند و یا کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند و نسبت به داروها مقاومت پیدا می‌کنند, سلامت‌شان به شدت به خطر می‌افتد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آنتی بیوتیک ها