سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ چهار روش برای افزایش رتبه سایت در گوگل


آی تی آموزی/ چهار روش برای افزایش رتبه سایت در گوگلکلیک/ در این مطالب چهار روش بهینه‌سازی سایت را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند تاثیر بسزایی در رونق کسب‌ و ‌کار شما داشته باشند.

 بیاید با یک مثال کار را شروع کنیم. زمانی که شما یک بازی را آغاز می‌کنید، اول از همه می‌خواهید که قوانین بازی را بدانید. برای مثال در نیمه دوم یک بازی فوتبال شما دوست ندارید که ناگهان اخطارهای بی‌مورد دریافت کنید. به عبارتی دیگر شما دوست ندارید که قوانین بازی در میانه بازی تغییر کنند.

برنامه‌های گوگل به منظور تغییر الگوریتم جستجویش مانند آن است که او قصد دارد تا قوانین مربوط به بازی بهینه‌سازی موتورهای جستجو را در میانه راه تعییر دهد. از یک دیدگاه می‌توان گفت که این مسئله منجر به ایجاد مشکلاتی در کسب و کارها خواهد شد. به خصوص کسب و کارهایی که استطاعت مالی کافی برای طراحی مجدد سایت خود را ندارند. شرکت‌های طراحی وب مانند شرکت Web-savvy وب‌سایت‌های خود را بر اساس هوش تجاری (business intelligence) و تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت می‌سازند. دنبال کردن جدیدترین مقالات و تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت می‌تواند به چنین شرکت‌هایی کمک کند تا در رتبه‌های بالاتری در موتورهای جستجو قرار گیرند.

گوگل پنگوئن

یکی از الگوریتم‌هایی که اخیرا گوگل بر روی آن تمرکز کرده است الگوریتم گوگل پنگوئن است که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. این الگوریتم تلاش می‌کند تا رتبه‌ وب‌سایت‌هایی که از قوانین مربوط به گوگل (Webmaster Guidelines) تخطی می‌کنند، در موتور جستجوی خود کاهش دهد. در نتیجه، وب‌سایت‌هایی که دارای کیفیت بالاتری باشند رتبه بالاتری نیز کسب خواهند کرد. الگوریتم گوگل پنگوئن قصد دارد تا بخش search engine spam را حذف کند (search engine spam وظیفه دارد تا سایت‌هایی را که کاربران را گمراه می‌کنند، تشخیص دهد. در واقع چنین سایت‌هایی سعی می‌کنند با استفاده از کلمات کلیدی غیرمرتبط با مطلب ارائه شده و روش‌های دیگر، موتورهای جستجو را فریب بدهند و مخاطب را به سایت خود بکشانند تا در نهایت بتوانند از این طریق ترافیک بیشتری بدست آورند.) پنگوئن ۲٫۰ در سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد و پنگوئن ۳٫۰ نیز در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. هر زمان که نسخه جدیدی منتشر می‌شود بدان معناست که تغییر بزرگی در راه است و گوگل سعی دارد از شیوه جدیدی برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده نماید.

انتظار می‌رفت که پنگوئن ۴٫۰ در پایان سال ۲۰۱۵ منتشر شود اما گوگل از آن موقع تاکنون در مورد زمان انتشار آن سکوت کرده است. (چون هنوز از زمان انتشار آن مطمئن نیست) در تاریخ ۱۵ آوریل ، شرکت گوگل اعلام کرد زمانی که پنگوئن ۴٫۰ آماده انتشار باشد به طور رسمی خبر آن را اعلام خواهد کرد. اما از آن زمان تاکنون هیچ خبر خاصی اعلام نشده است. البته در ماه ژانویه به‌روز رسانی هسته الگوریتم قبلی عرضه شد که با پنگوئن ۴٫۰ اشتباه گرفته شد اما در نهایت در این به‌روز رسانی تغییرات جدید دیده شد.

از ماه مارچ، برخی تغییرات دیگر در الگوریتم گوگل اتفاق افتاد و گمانه زنی‌ها در مورد اینکه این تغییرات ممکن است آزمایشات اولیه برای پنگوئن ۴٫۰ باشد، بالا گرفت. این پیش‌بینی‌ها حتی به آن‌جایی کشید که برخی معتقد بودند که این تغییرات یک به‌روز رسانی برای گوگل پاندا بود. این دسته معتقدند که این تغییرات در جهت کاهش رتبه سایت‌هایی است که کیفیت پایینی دارند. آن‌ها هم‌چنین حدس می‌زنند که این الگوریتم قرار است به جای search engine spam یا در جهت مبارزه با وب‌سایت‌هایی که از قوانین گوگل وب مستر پیروی نمی‌کنند، استفاده شود. گوگل پاندا قصد دارد تا تغییرات را به صورت تدریجی در الگوریتم خود پیاده‌سازی کند.

از اواخر ماه مارچ، شواهدی وجود داشت که این الگوریتم حداقل در بخش‌هایی دست‌خوش تغییراتی شده است. اما تاکنون هیچ خبری رسمی و هیچ اطلاعات فنی راجع به این‌که چطور این الگوریتم تغییر خواهد کرد یا چطور بر روی کاربران تاثیر خواهد گذاشت، منتشر نشده است .

براساس مقاله هفته‌نامه کسب و کارهای کوچک، چهار پیشنهاد برای کسب و کارهای کوچک ارائه شدند و از آن‌جایی که تغییرات بیشتری در الگوریتم پنگوئن گوگل در حال انجام است این کسب و کارها برای این ‌که از گردونه رقابت عقب نمانند باید این چهار موضوع را دنبال کنند.

۱ . محتوا پادشاه است

بدون تردید محتوا هنوز پادشاه صفحات وب است. گوگل رقابت میان محتوای سایت‌ها را در نظر می‌گیرد و سایت‌هایی که دارای محتوای باکیفیت‌تر و جدیدتری باشند در رتبه‌های بالاتری قرار می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید که جایی در رتبه‌های بالای گوگل برای خود داشته باشید باید تا آن جا که می‌توانید محتوای جدید تولید کنید.

گوگل این نوع الویت‌بندی سایت‌ها را RankBrain نامیده است. در واقع محتویات سایت شما نباید تنها انبوهی از کلمات کلیدی باشد بلکه باید مطالب آن جذاب و گیرا باشد. زیرا گوگل بهینه‌سازی خود را بر اساس کیفیت مطالب انجام می‌دهد. به عبارت دیگر زمانی که گفته می‌شود محتوا پادشاه است، این بدان معنی است که مطالب سایت شما از وب‌سایت‌های دیگر کپی‌برداری نشده باشند و خودتان به عنوان نویسنده خالق مطالب وب‌سایت خود باشید. به طوری که خواننده با وارد شدن به صفحات شما جذب مطالب شده و برای خواندن آن زمان بگذارد. گوگل به سرعت تلاش می‌کند تا رتبه سایت‌هایی که الگوریتم او را ندیده می‌گیرند، کاهش دهد. هم‌چنین گوگل سعی می‌کند تا به وسیله هوش مصنوعی و سیستم machine learning محتوایات سایت‌ها را ارزیابی کند و دریابد که کدام‌یک از آن‌ها دارای محتوایات واقعی و اصولی هستند. بنابراین به طور خلاصه می‌توان گفت که اگر شما محتوایی تولید کنید که واقعا مخاطبان هدف شما جذب آن شوند و علاوه براین روند تولید محتوای خود را به طور پیوسته ادامه دهید، می توان گفت که رتبه سایت شما در موتور جستجوی گوگل بهبود خواهد یافت.

۲ . تغییراتی را که در رتبه‌بندی اتفاق می‌افتد، زیر نظر بگیرید


آیا صفحاتی از وب‌سایت شما بودند که از اواخر ماه مارچ دچار افت رتبه شده باشند یا رتبه آن‌ها بالاتر رفته باشد؟ اگر چنین مسئله‌ای اتفاق افتاده است، شما باید صفحاتی را که به این قضیه دچار شده‌اند با معیارهایی که گوگل ارائه کرده است، بازبینی کنید. اگر هم اطلاع ندارید که رتبه صفحات شما افزایش یا کاهش پیدا کرده است به اطلاعات آماری و میزان ترافیک سایت خود رجوع کنید و ببینید که آیا تغییرات مهمی در ترافیک صفحات خاصی از سایت خود (ترافیکی که از سوی گوگل به سایت شما فرستاده می‌شود) مشاهده می‌کنید یا خیر.

۳ . وب‌سایت خود را واکنش‌گرا (Responsive) طراحی کنید

از سال گذشته گوگل تصمیم گرفت تا وب‌سایت‌هایی که به صورت واکنش‌گرا (mobile-friendly) طراحی نشده‌اند، جریمه کند. بیاید قبل از اینکه بحث را ادامه دهیم کمی درباره مفهوم واکنش‌گرا و اهمیت و مزایای آن صحبت کنیم.

از آن‌جا که امروزه فناوری به یک بخش ضروری از زندگی روزمره تبدیل شده است در نتیجه می‌بایست طیف گسترده‌ای از دستگاه‌هایی را که کاربران به واسطه آن‌ها قادر به دسترسی به اینترنت هستند، در نظر گرفت. زیرا انعطاف‌پذیری، کلید موفقیت کسب و کار به خصوص کسب و کار آنلاین است. امروزه کاربران از نمایشگرهای بی‌شماری در ابعاد بزرگ و کوچک برای دستیابی به صفحات اینترنت استفاده می‌کنند.

همان‌طور که در معماری، با بهره گرفتن از فناوری مدرن این امکان را فراهم می‌آورند تا بتوان اجزاء و لوازم مختلف را به طور خودکار کنترل نمود، طراحی وب‌سایت واکنش‌گرا نیز رویکرد مناسبی است که طراحان وب را قادر می‌سازد تا با پیاده‌سازی وب‌سایت انعطاف‌پذیر، آن سایت نسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش نشان دهد.

تا چندی پیش برای نمایش یک وب‌سایت در موبایل، طراحی و برنامه نویسی مجزا تحت عنوان Mobile version یا سایت موبایل محور انجام می‌شد. در این نوع طراحی، سرور با توجه به شناسه مرورگر کاربر، تشخیص می‌داد که کاربر سایت را با موبایل بازدید می‌کند. در این حالت محتوای موبایل را در همان آدرس به او نشان می‌داد یا او را به URL مخصوص موبایل هدایت می نمود.

اهمیت طراحی وب‌سایت واکنش‌گرا

با طراحی سایت واکنش‌گرا دیگر نیازی نیست که برای هر گجت موجود در بازار یک سایت اختصاصی طراحی کرد.

در طراحی سایت واکنش گرا که به Responsive Web Design مشهور است، ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و غیره در ابعاد مختلف می‌شود که این کار به صورت کاملا خودکار انجام خواهد شد.

سایت واکنش‌گرا برای واکنش سایت نسبت به تغییر دستگاه‌های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ‌تاپ، تلویزیون‌های هوشمند و هم‌چنین تغییر رزولوشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک شرکت پیش‌رو و موفق بایستی اطلاعات کسب و کار خود را به بهترین نحو ارائه و نسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش مناسب دهد. با توجه به این امکان بی‌نظیر کاربر تعام&am


ویدیو مرتبط :
فیلم آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل