ستاره‌های سینمای ما هیچوقت دستمزد بالا نگرفته‌اند


ستاره‌های سینمای ما هیچوقت دستمزد بالا نگرفته‌اندباشگاه خبرنگاران/ تقریبا با تمام ستاره های سینمای ایران کار کرده ام و دیده ام هیچ گاه دستمزد زیاد طلب نکرده اند.
پیمان جعفری تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص میزان دستمزد ستارگان سینما که موضوع کنجکاوی است، گفت: من تقریبا با تمام ستاره های سینما کار کرده ام ولی تابحال هیچ کدام دستمزد بالا نخواسته اند و اولویت اولشان کارشان بوده است. درواقع فیلمنامه و نقش، دستمزد آنها را مشخص می‌کرده است.

وی افزود: باید درنظر گرفت که یک بازیگر ممکن است در یک فیلم بازی کند و یک یا دو سال در هیچ فیلمی بازی نکند. بازیگران به دلیل شهرتشان یکسری هزینه اضافی در زندگی شان تقبل می کنند و باید در نظر گرفت با احتساب این خرج ها و محدودیت ها و انتظاراتی که از آنها می رود،چه چیزی در نهایت برایشان باقی می ماند. ضمن اینکه فشار روحی و روانی زیادی روی بازیگران در هنگام انجام کار وارد است.

جعفری با بیان این مطلب، اظهار داشت: بازیگران در دو حالت فیلمنامه را می پذیرند. یکی در حالتی که واقعا نقش و فیلمنامه به دلشان نشسته باشد و حالت دیگر در زمانی که در رودربایستی قبول می کنند در فیلمی بازی کنند و چه بهتر که با دل و جان بپذیرند. چون کاری که با دل و جان انجام شود نتیجه خوبی خواهد داشت. در گروه فیلم «عادت نمی کنیم» ستاره هایی داریم که با دل و جان آمدند. هدیه تهرانی، محمدرضا فروتن، ساره بیات و حمیدرضا آذرنگ از دل و جان مایه گذاشتند.

جعفری در خصوص شیوه کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان اظهار داشت: ابراهیم در همه کارها با تک تک عوامل که مربوط به آن حوزه هستند، مشورت می کند از بازیگر تا طراح صحنه و تدوینگر. ما یک گروه همدل داشتیم و هیچ کس در کار دیگری اختلال ایجاد نکرد.

وی در خصوص پیشنهادات کار بعد از جشنواره گفت: باید این پیشنهادات بررسی شوند و بعد وارد کار شویم. سال گذشته ۱۵ فیلمنامه پیشنهاد شد که هفت تای آن ها ساخته شد. معمولا ساخت فیلمنامه ها تا قبل از دریافت پروانه ساخت جدی نیست و پس از صدور آن باید شرایط را بررسی کرد.



منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
‫از هزینه تولید هفت تا دستمزد بهروز افخمی ؟ پرونده ای مفصل برای فت سینمای ایران‬‎