گوناگون/ توقف برنامه سفر به عمیق‌ترین منطقه جهان با زیردریایی


گوناگون/ توقف برنامه سفر به عمیق‌ترین منطقه جهان با زیردریایی

ایسنا/برنامه سفر «ریچارد برانسون» به عمق اقیانوس آرام با استفاده از زیردریایی ویرجین اوشنیک بدلیل نگرانی از ایمنی این وسیله متوقف شد.
«ریچارد برانسون» مالک شرکت ویرجین گالاکتیک قصد داشت همزمان با برنامه اعزام گردشگر به فضا با استفاده از هواپیمای فضایی اسپیس‌شیپ 2، برنامه سفر به عمق منطقه «ماریانا ترنچ» در اقیانوس آرام را نیز آغاز کند.
«برانسون» در آوریل 2011 از اجرای این مأموریت خبر داد و از زیردریایی DeepFlight Challenger ویرجین اوشنیک رونمایی کرد.
زیردریایی 5.4 متری ویرجین اوشنیک برای سفر به عمق 11 کیلومتری اقیانوس آرام، در منطقه ماریانا ترنچ بعنوان عمیق‌ترین نقطه جهان طراحی شده است.
سفر به عمق اقیانوس آرام برای اواخر سال 2011 یا اواسط 2012 برنامه‌ریزی شده بود، اما با گذشت سه سال از زمان تعیین شده، هنوز تاریخ دقیقی برای انجام این مأموریت اعلام نشده است.
نگرانی‌هایی درخصوص ایمن و مناسب بودن این زیردریایی برای سفر به عمق اقیانوس آرام مطرح شده است؛ درچند مرحله آزمایش زیردریایی در عمق اقیانوس اطلس، نشانه‌هایی از ترک‌خوردگی بر روی شیشه کابین دیده شد.
توقف نامعلوم برنامه سفر به عمیق‌ترین نقطه جهان با زیردریایی DeepFlight Challenger ویرجین اوشنیک درحالی صورت می‌گیرد که مأموریت هواپیمای فضایی اسپیس‌شیپ 2 ویرجین گالاکتیک نیز بدلیل کشته شدن خلبان هواپیما در سی و پنجمین پرواز آزمایشی، دست‌کم تا اواخر 2015 متوقف شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
نظرهای گوناگون درباره سفر هیات های اروپایی