ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سرنوشت هندبال ایران در گرو نامه فدراسیون جهانی/ صعود مستقیم یا حضور در پلی‌‌آف؟


سرنوشت هندبال ایران در گرو نامه فدراسیون جهانی/ صعود مستقیم یا حضور در پلی‌‌آف؟تسنیم/ در حالی که پیش از این صحبت از ۵ سهمیه مستقیم برای حضور تیم‌های آسیایی در جام جهانی فرانسه بود، ظاهرا این سهمیه ۴+۱ بوده و حضور ایران در جام جهانی باز هم با اما و اگر همراه است.
مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی فرانسه در حالی در بحرین در حال برگزاری است که پیش از این اعلام شده بود قطر به عنوان نایب قهرمان دوره گذشته جام جهانی و 4 تیم دیگر از آسیا، جواز حضور در فرانسه را کسب می‌کنند.
با این شرایط ایران که عنوان تیم سوم گروه دوم انتخاب شد این فرصت را داشت تا پس از پیروزی برابر تیم چهارم گروه اول و سپس دیدار با برنده تیم سوم گروه اول و چهارم گروه دوم، به عنوان تیم پنجم آسیا سهمیه مستقیم حضور در جام جهانی را کسب کند اما ظاهرا این موضوع یک تعبیر اشتباه از جدول حضور تیم‌ها در جام جهانی فرانسه بوده است.
بر اساس آنچه فدراسیون جهانی هندبال اعلام کرده است، قطر و 3 تیم دیگر و در مجموع 4 تیم از آسیا مستقیم به جام جهانی راه پیدا می‌کنند، یعنی اگر قطر قهرمان شود، تیم‌های دوم، سوم و چهارم هم جهانی خواهند شد و عملا ایران شانسی برای حضور مستقیم در رقابت‌های جهانی ندارد.
بر اساس آنچه در جدول حضور تیم‌ها آمده است، 24 تیم در جام جهانی فرانسه حضور دارند که فرانسه و قطر به عنوان دو تیم برتر دوره قبل جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده‌اند. 3 تیم برتر مسابقات قهرمانی اروپا و 9 تیم برتر در انتخابی اروپا نیز راهی جام جهانی خواهند شد. 3 تیم برتر مسابقات قهرمانی قاره‌های آمریکا، آسیا و آفریقا نیز مستقیم جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهند کرد. با این شرایط تکلیف 23 سهمیه جام جهانی مشخص می‌شود.
طبق جدول حضور تیم‌ها در جام جهانی، سهمیه بیست و چهارم به عنوان سهمیه اضافی خواهد بود که بر اساس آنچه در سایت جام جهانی 2017 فرانسه اعلام شده است، آخرین سهمیه جام جهانی بین تیم چهارم مسابقات قهرمانی آفریقا و آمریکا و تیم پنجم آسیا یعنی ایران و البته تیم برتر اقیانوسیه توزیع خواهد شد و ایران باید برای کسب جواز حضور در جام جهانی در مسابقات بین قاره ای و پلی‌آف شرکت کند و سهمیه مستقیم کسب نمی‌کند.
این موضوع هنوز از سوی فدراسیون جهانی تائید نشده و پاسخ فدراسیون جهانی به کنفدراسیون هندبال آسیا تکلیف سهمیه پنجم آسیا را مشخص می‌کند. ظاهرا در نامه کنفدراسیون هندبال آسیا به ایران از 5 سهمیه نام برده شده در حالی که فدراسیون جهانی هنوز 5 سهمیه مستقیم آسیا را تائید نکرده است.
در حال حاضر گفته می‌شود طبق نامه ارسالی کنفدراسیون به فدراسیون‌های آسیایی، برنامه‌ریزی‌ها روی صعود مستقیم 5 تیم بوده است و بر این اساس فدراسیون هندبال ایران نامه‌ای به فدراسیون جهانی نوشته تا تکلیف این قضیه مشخص شود. فدراسیون جهانی هنوز پاسخ نامه ایران را نداده است.

جذاب ترین خبرهای ورزشی را در کانال تلگرامی کانال ورزش دنبال کنید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
ماجرای صعود ایران به جام جهانی ؛پشت پرده حضور کی روش در ایران