علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



افزایش ۵۰ درصدی یارانه‌های کتاب در نمایشگاه امسال


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همایون امیرزاده از افزایش ۵۰ درصدی یارانه‌های خرید کتاب در این دوره نمایشگاه خبر داد و گفت: در بحث سیاست‌های یارانه‌ای که هر سال در نمایشگاه کتاب تهران اجرا می‌شود، امسال اجرای سیاست تجمیع یارانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و نظر به هماهنگی‌ها و اقدامات لازم در جذب منابع، در بیست و نهمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران میزان منابع یارانه به منظورحمایت از اقشار گوناگون برای خرید کتاب ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه یارانه خرید کتاب به دانش‌آموزان را یکی از بخش‌های جدید در این دوره از نمایشگاه کتاب دانست و عنوان کرد: امسال برای نخستین بار یارانه خرید کتاب به دانش‌آموزان تعلق خواهد گرفت. همچنین پیش‌بینی شده تا سقف ارائه یارانه‌ها به دانشجویان تا سقف ۵۰ درصد افزایش داشته باشد. در بُن‌های خرید کتاب اختصاص یافته به دانشجویان، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴۰ درصد و دانشجو ۶۰ درصد از مبلغ را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: همچنین برای اولین بار در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب به اشخاص حقیقی و حقوقی یارانه خرید کتاب تعلق خواهد گرفت و اساتید و اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها، طلاب درس خارج و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز می‌توانند از تسهیلات ارایه شده در این بخش استفاده کنند.

امیرزاده از طرح حمایت از کتابخانه‌های تخصصی غیردولتی خبر داد و گفت: طرح دیگری نیز در دستور کار قرار دارد که به تجهیز کتابخانه‌های تخصصی غیردولتی می‌پردازد. جزئیات این طرح نیز در دست بررسی است و به زودی طرح نهایی به شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ارسال می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با ارایه این تسهیلات از طریق ارایه یارانه‌های خرید کتاب فرصتی را برای اقشار مختلف به منظور حضور در نمایشگاه و خرید کتاب ایجاد کنیم. البته پس از تصویب این طرح‌ها در شورای سیاست‌گذرای، زمان و شرایط ثبت نام اعلام خواهد شد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
یارانه بگیرها توجه کنند حذف و افزایش یارانه ها