سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شجاع‌پوریان: رویکرد رهبری در گفت‌وگو با جوانان غربی باید برای اندیشمندان الگو باشد


ولی‌الله شجاع‌پوریان عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی اظهار داشت: رهبری به جای خطاب قرار دادن سران غربی، توجه خود را به جوانان معطوف کرده‌اند چرا که حقیقت‌جویی و تلاش برای کسب لایه‌های پنهان سیاست ورزی با روحیه مطالبه‌گری و آزادیخواهی جوانان تطابق دارد و چه بسا این نامه تلنگری برای نسل جوان با هدف تغییر اندیشه، تفکر و رویکرد سیاسی آنها خواهد بود.

وی افزود: از این رو رهبر انقلاب قشر جوان اروپا را که به اقتضای سن خود جویای حقیقت هستند و شاید با توجه به اتفاقات اخیر فرانسه با ابهامات و سوال جدی‌تری درباره اسلام و مسلمانان مواجه باشند مورد خطاب خویش قرار دادند تا هم پاسخی برای پرسش‌های‌ آنان داشته باشند و هم آنان را به تأمل در مسائل هدایت کنند.

شجاع‌پوریان با تأکید بر اینکه تلاش رهبری برای اطلاع‌رسانی و آشنا کردن جوانان غرب با رنج و مخاطراتی که سال‌ها بر جوانان مسلمان می‌گذرد نکته تأمل برانگیز این نامه است، گفت: جوانان اروپایی که این روزها بیش از پیش طعم ناامنی، وحشت و ترور را چشیده‌اند بهتر از هر زمان دیگری می‌توانند شرایط ناگوار کشورهای اسلامی را درک کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که بسیاری از بی‌عدالتی‌ها، فقر و تبعیضی که در جوامع اسلامی به چشم می‌خورد علاوه بر شرایط داخلی آنها زاییده روش‌های تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه برخی کشورهای غربی است.

وی اضافه کرد: البته واقعیت از طریق پروپاگاندای وسیع رسانه‌ها غربی از نظر شهروندان غربی دور مانده است. اقدام رهبری برای برشمردن این رنج‌ها، بی‌عدالتی و وصل احساسات کودکان و زنان می‌تواند به تفکر واداشتن جوانان غربی برای آشنایی با آنجا در ممالکت اسلامی می‌گذرد راهگشا باشد.

شجاع‌پوریان به یادآوری مقام معظم رهبری در این نامه در مورد رنج‌های مردم فلسطین و بخشی از مسلمانان جهان اشاره کرد و گفت: گرچه مسئله اول جهان اسلام در چند دهه اخیر مسئله فلسطین بوده اما در سال‌های گذشته با توجه به تحولاتی که در کشورهای عربی رخ داده این مسئله به حاشیه رانده شده است.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح‌طلب جنگ‌های داخلی و جبهه‌گیری کشورهای اسلامی در مقابل یکدیگر باعث شده است که کشورهای اسلامی توجه خود را از موضوع فلسطین به موضوعاتی چون بحران سوریه، نا آرامی‌های عراق، تحولات یمن و رویدادهای سایر کشورهای اسلامی معطوف کند در شرایطی که رژیم اشغالگر قدس در سایه این غفلت و اختلافات داخلی کشورهای داخلی استراتژی و سیاست خود را دور از نگاه رسانه‌ها و سران دیگر کشورها پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به رویکرد رهبری در این نامه مبنی بر رمزگشایی از علل و عوامل رشد تمایلات تروریستی در کشورهای اسلامی و حتی غربی خاطرنشان کرد: ایشان به صراحت انتصاب داعش به اسلام و اعتقادات اسلامی را موهوم می‌شمارد و ریشه و منشأ این گروه تروریستی و آدم‌کش را نتیجه حضور استعمار در دنیای اسلام و برنامه‌ریزی و توطئه آنها برای بهره‌برداری استراتژیک از این قبیل اختلافات و فرقه‌سازی‌ها از سوی غرب می‌داند و می‌فرمایند اگر مشکل واقعی عقیدتی بود می‌بایست پیش از عصر استعمار نیز این پدیده‌ها در جهان اسلام مشاهده می‌شد در حالی که تاریخ خلاف آن را گواهی می‌دهد.

شجاع‌پوریان ادامه داد: مقام معظم رهبری واکنش‌های عجولانه و تدابیر سطحی را گره‌گشای برون رفت از این بحران نمی‌داند و به جوانان غربی توصیه می‌کنند که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کند. موضوعی که اگر تحقق یابد بی‌تردید نزدیکی و تعامل بیش از دو تمدن بزرگ اسلام و غرب را به دنبال خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پایان گفت: رویکرد رهبری در گفت‌وگو با جوانان غربی می‌تواند هم برای اندیشمندان و هم برای مبلغان دینی و هم برای روحانیون و صاحب‌نظران الگوی مناسبی باشد تا بداند در شهرآشوب امروز راهی جز اقنای افکار عمومی از طریق گفت‌وگو، مذاکره، دیالوگ و مواجه علمی و منطقی وجود ندارد و روزگار تک‌گویی و بی‌اعتنایی به افکار عمومی به ویژه نسل جوان به سر رسیده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/7VR8PA


ویدیو مرتبط :
نامه دوم رهبری به جوانان غربی