سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شرودر در دیدار آخوندی: شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در ایران بسیار علاقه مندند


شرودر در دیدار آخوندی: شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در ایران بسیار علاقه مندندایرنا/ صدراعظم پیشین آلمان گفت: شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی و حمل و نقل ایران بسیار علاقه مندند.

«گرهارد شرودر» عصر دوشنبه پس از دیدار با وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به خبرنگاران اعلام کرد: در مذاکرات با وزیر راه و شهرسازی راهکارهای فعالیت شرکت های آلمانی در بخش های مختلف حمل و نقل ایران به بحث و بررسی گذاشته شد.

صدر اعظم پیشین آلمان افزود: حضور شرکت های آلمانی در ایران می تواند دوره نوینی را در توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور به وجود آورد.
وی اضافه کرد: در سفر این هیات آلمانی به ایران نمایندگان شرکت های متوسط و کوچک بخش های مختلف اقتصادی و حمل و نقل حضور دارند و با سرمایه گذاری در این بخش ها اشتغالزایی مشترک و مناسبات دو کشور بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
وی گفت: از هم اکنون نمی توان حجم سرمایه گذاری شرکت های آلمانی در ایران مشخص کرد اما انتظار داریم با توجه به علاقه مندی شرکت های کشور ما برای فعالیت در ایران، توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با تهران با چشم اندازهای مناسبی روبرو باشد.

** آخوندی: سرمایه گذاران آلمانی منابع مالی پروژه های حمل و نقل ایران را تامین می کنند
وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران نیز به خبرنگاران گفت: در دیدار با هیات آلمانی تامین مالی پروژه های زیربنایی و حمل ونقل به دست بانک های آلمانی بررسی شد تا بانک های این کشور بتوانند منابع مالی پروژه های مورد نظر خود را در ایران تامین کنند.
«عباس آخوندی» ادامه داد: مذاکرات خوبی با هیات آلمانی در زمینه های حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی انجام شد تا با توسعه مناسبات در این بخش بتوان از کریدور ایران در توسعه مناسبات دو کشور استفاده شود.
به گفته او، در دیدار با صدراعظم پیشین آلمان و هیات همراه راهکاری های استقرار شبکه بانکی این کشور در ایران و نحوه تامین منابع مالی پروژه های زیربنایی و حمل و نقل بررسی شد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: سفر هیات های تجاری آلمان به ایران در آستانه لغو تحریم ها و اجرای برجام نشان می دهد آلمان برای توسعه مناسبات اقتصادی با ایران اهمیت زیادی قائل است.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو خواهد شد.
در سفر صدراعظم پیشین آلمان به ایران نمایندگانی از شرکت های فعال در حوزه ترافیک شهری، شبکه بانکی، انرژی های نو و تجدیدپذیر و حمل و نقل دریایی، جاده ای و چند وجهی حضور دارند.
شرودر به عنوان رئیس افتخاری اتحادیه بازرگانان خاورمیانه و خاور نزدیک موسوم به «نوموف» (NUMOV) به ایران سفر کرده است.
وی قرار بود در ماه نوامبر سال 2015 (آبان- آذر) به تهران بیاید اما به دلیل درگذشت «هلموت اشمیت» صدراعظم پیشین آلمان، سفر وی به تعویق افتاد.
پیش از این، «زیگمار گابریل» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امورخارجه آلمان، به ایران سفر کرده بودند.


منبع: ایرنا ایرنا


ویدیو مرتبط :
رایزنی آلمانی ها برای سرمایه گذاری در ایران