سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



سازمان زندان‌ها در تولید زندانی نقشی ندارد


سلامت نیوز:مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها گفت: در جامعه باید بسیاری از حمایت‌ها از افراد به عمل می‌آمد، اما این اتفاق نیفتاده است. در حال حاضر در زندان‌های کشور 43 هزار و 500 نفر تحت پوشش درمان با متادون هستند و 5 میلیارد در سال هزینه درمان با متادون در زندان‌ها می‌شود.

به گزارش سامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر تشکریان در مراسم روز جهانی ایدز که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم که بعد از آزادی فرد مبتلا به HIV، او را تحت پوشش درمان‌ با متادون نگه داریم تا به دنبال مواد فروشی، تن فروشی و غیره نرود.

وی گفت: سازمان زندان‌ها در تولید زندانی نقش ندارد بلکه زندانی ماحصل جامعه است. ما در زندان همه خدمات درمانی، دارویی، پزشکی، جراحی و غیره را رایگان انجام می‌دهیم، اما آیا زمانی که این فرد بیرون از زندان بیاید باز هم این اقدامات انجام می‌شود.

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: فردی که در زندان به آخر خط رسیده با ما همکاری می‌کند.وی به همکاری سازمان زندان‌ها با وزارت بهداشت در زمینه کنترل HIV اشاره و اظهار کرد:‌ کاری که اکنون انجام می‌دهیم بحث بیماریابی فعال HIV است که آن را در چهار استان کشور انجام دادیم و تا پایان سال به 14 استان تسری می‌یابد. همچنین در نظر داریم تا سال آینده این بیماریابی را در 31 استان با کمک وزارت بهداشت انجام دهیم.


ویدیو مرتبط :
تولید و مصرف MDF ام‌دی‌اف