فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: دانشگاه ها کارمند تربیت می کنند


جبار کیانی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حالی که باید رسالت دانشگاه ها و خروجی نهایی آنها پرورش کارآفرین باشد اما چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی اظهار کرد: دانشگاه ها اگر تولیدکننده تربیت نکنند به سرمایه های کشور و آینده آن جفا کرده اند.
کیانی پور بیان کرد: یک ارتباط منطقی میان دانشگاه و صنعت و تولید شکل نگرفته است و از این رو شاهد بیکاری و درآمد پایین دانش آموخته های دانشگاهی هستیم.
وی بیان کرد: اگرچه هر روز بر شمار فارغ التحصیلان و دانشگاه ها افزوده می شود اما این افزایش، نقش چندانی در توسعه کیفی استان نداشته است.
کیانی پور با بیان اینکه اگر پارک علم و فناوری جدی گرفته شود افزود: دانشگاهیان به نحو بهتری می توانند به فرایند تولید و اشتغال وارد شوند.
وی به ضرورت راه اندازی پارک علم و فناوری و مراکز رشد در استان اشاره کرد و گفت: در صورت راه اندازی این واحدهای علمی،تولید استان نیز رونق می گیرد.
تعداد دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 در موسسه های آموزش عالی 48 هزار و 207 نفر بود که از این تعداد 27 هزار و 446 نفر مرد و مابقی زن بودند.
از این تعداد 13 هزار و 673 نفر در مقطع کاردانی، 31 هزار و 180 نفر در کارشناسی، دو هزار و 738 نفر در کارشناسی ارشد و 616 نفر نیز مقطع دکترا تحصیل می کردند.
دانشگاه دولتی یاسوج، آزاد یاسوج، علوم پزشکی یاسوج، آزاد گچساران، آزاد دهدشت، و شعبه های پیام نور و علمی کاربردی در این استان فعال است.
کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 بیش از 650 هزار نفر جمعیت دارد و حدود یک درصد مساحت ایران را به خود اختصاص داده است.
6110

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دیدار رئیس تجارت خارجی ژاپن با رئیس اتاق بازرگانی