علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



رعایت نکردن قوانین رانندگی جان دو جوان را در ملایر گرفت


سرهنگ مهدی شاکری صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه در هوای سرد و برودت هوا و بارش‌ها رانندگان باید توجه بیشتری به مقررات راهنمایی و رانندگی داشته باشند، اظهار داشت: استان همدان به‌عنوان یکی از استان‌های پرتردد کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: ساعت شش صبح امروز یک دستگاه کامیونت ایسوزو در حوالی ازندریان ملایر با یک دستگاه کامیون لیلاند که به علت نقص فنی در جاده متوقف بوده برخورد  کرد.

رئیس پلیس‌راه استان همدان بیان داشت: متأسفانه براثر برخورد این دو دستگاه راننده و سرنشین ایسوزو که هردو جوان بودند، فوت شدند.

سرهنگ شاکری علت حادثه  را بی‌احتیاطی راننده کامیون لیلاند به علت توقف در جاده بدون به‌کارگیری علائم نقص فنی خودرو و بی‌احتیاطی راننده ایسوزو به علت عدم توجه به جلو عنوان کرد و افزود: آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی صراحت دارد که به هنگام توقف ناشی از نقص فنی باید در روز علائم شبرنگ و در شب‌ چراغ چشمک‌زن در فاصله ٧٥ و ١۵٠ متری به‌کارگیری شود تا از حوادث بعدی جلوگیری شود.

رئیس پلیس‌راه استان همدان همچنین با اشاره به اینکه ۴۹ درصد تصادفات در راه‌های استان مربوط به واژگونی وسایل نقلیه است، افزود: میانگین کشوری در این خصوص ۳۰ تا ۳۵ درصد است و بالا بودن این آمار در استان شاید به دلیل افزایش آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در استان است که باید نسبت به ارتقا دوربین‌های ثبت تخلفات در این زمینه اقدام شود.

وی عنوان کرد: علیرغم اینکه گفته می‌شود استان همدان یک استان گذری است و تصادفات از سوی مسافران است اما ۶۵ درصد کشته‌ها در تصادفات منجر به فوت از افراد بومی استان و تنها ۳۵ درصد افراد غیربومی هستند.

شاکری ۵۱ درصد تلفات سوانح را در صحنه، ۴۲ درصد را در بیمارستان و ۶ درصد را حین انتقال به بیمارستان عنوان و اضافه کرد: محورهای اصلی پرخطر در استان به ترتیب محورهای ملایر- همدان، همدان-رزن و همدان-اسدآباد ذکرشده است.


ویدیو مرتبط :
عاقبت رعایت نکردن قوانین !!