بنیاد شهید: شهدای مدافع حرم ایرانی و غیرایرانی ساکن ایران تحت پوشش بنیاد شهید


 قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدای ایرانی و غیر ایرانی مدافع حرم که ساکن ایران باشند تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند.

به گزارش میزان، سردار محسن انصاری در نشست خبر با اصحاب رسانه در رابطه با تحت پوشش قرار گرفتن خانواده مدافع حرم در بتیاد شهید اظهار کرد: بیش از چهار پنجم خانواده شهدای مدافع حرم تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، ادامه داد: تمامی شهدا و مجروحین مدافعان حرم غیر ایرانی که ساکن ایران بودند تحت پوشش بنیاد شهید هستند مگر اینکه سازمان اعزام کنند صورت سانحه به ما نداده باشد.

سردار انصاری در مورد اخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد توسط مجلس عنوان کرد: هم در دوره آقای زریبافان و هم در دوره آقای شهیدی ما اعلام کردیم این تحقیق حق نمایندگان است. من چون خودم رابط این گروه و بنیاد بودم که باید بگویم هم دو دوره قبل و هم در دوره جدید رییس بنیاد خواستار همکاری بسیار بود و همکاری ما نمایندگان بیش از یک همکاری بود.

وی گفت: در این مورد همکاری طرفینی خوبی بود و هرچه لازم داشتند در اختیارشان گذاشتیم. کاری که به ما مربوط بود تمام شده و در مرحله جمع بندی و قرائت است.

سردار انصاری در مورد کلینیک تخصصی ژنتیکی نور نیز گفت: این مرکز زیر نظر سپاه پاسداران است که ما با آنها نیز همکاری داریم.

تشریح برنامه های 22 اسفند «روز بزرگداشت شهداء»

سردار انصاری ضمن تشریح برنامه های 22 اسفند «روز بزرگداشت شهداء»، مطرح کرد: روز ٢٢ اسفند سالگرد تاسیس بنیاد شهید به فرمان حضرت امام(ره) است در سال ٥٨ و در تیر سال ٨٣ نیز این روز به نام روز شهید در تقویم ثبت شد و تا دو سال پیش فقط اسمی در تقویم بود اما از دو سال گذشته برنامه هایی نیز تدارک دیده شده است

وی ادامه داد: علاوه بر تاسیس بنیاد در این ماه حدود ١٣ درصد از شهدای ما نیز در اسفند به شهادت رسیدند آن هم به دلیل اینکه اغلب عملیات های ما در زمستان انجام شده است.

قائم مقام بنیاد شهید افزود: طی این دو سال ٣٥ درصد از مردم با روز شهید آشنا شدند در حالی که تا پیش از آن تنها یک درصد از وجود چنین روزی با خبر بودند.

وی با بیان اینکه رسانه ها در این امر بسیار ما را مدد دادند، تصریح کرد: سال گذشته گزارشی شفاهی خدمت مقام معظم رهبری دادیم که ایشان فرمودند کار به جا و خوبی بود. امسال نیز برای سال سوم این کار را ادامه میدهیم برای زنده نگه داشتن فرهنگ و یاد شهدا.

سردار انصاری بیان کرد: رویکرد ما در سال گذشته استفاده از ظرفیت دستگاهی بنیاد و بقیه دستگاه ها بود و سعی داشتیم از فضای رسانه ای نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر رویکردهای سال گذشته میخواهیم از شبکه های اجتماعی که این روزها نقش اثرگذاری زیادی دارد نیز استفاده کنیم.

قائم مقام بنیاد شهید گفت: امیدواریم با انعکاس خوب این روز فرهنگ ایثار و شهادت نیز گسترده تر شود.

وی افزود: در سال جاری برای اولین بار شعاری را در نظر گرفته ایم به عنوان راه شهیدان ادامه دارد که تقاضا داریم این عنوان هر چه بهتر معرفی شود.

سردار انصاری با اشاره به برنامه های این روز بیان کرد: از فردا برنامه‌ها با دومین همایش جبهه مجازی ایثار و شهادت در سالن خلیج فارس آغاز می‌شود. همچنین پانصد نفر از فعالین شبکه های مجازی در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی گفت: روز دوشنبه از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل خواهیم کرد و در روز سه شنبه اعضای ستاد بزرگ اشت روز شهدا و مسئولین بنیاد در قم با مراجع تقلید دیدار خواهیم داشت چرا که معتقدیم آنها نقش پررنگی دارند.

قائم مقام بنیاد شهید ادامه داد: روز چهارشنبه خانواده شهدا با حضور در مرقد مطهر حضرت امام با آرمان های ایشان تجدید بیعت میکنند. و نیز کنگره ای در سیستان برای بزرگداشت دو هزار شهید نیرو انتظامی به همت این نهاد برگزار میشود.

وی گفت: صبح پنجشنبه مراسم درخت کاری خواهیم داشت که به یاد و خاطره هر شهید یک درخت خواهیم کاشت و سالن ورزشی اسایشگاه بقیه الله افتتاح خواهد شد.

سردار انصاری افزود: بعد از ظهر پنجشنبه در سراسر کشور برنامه میهمانی لاله ها را خواهیم داشت که در گلزار شهدا حضور خواهیم داشت و پرچم این مکان ها تعویض خواهد شد که در بهشت زهرا پرچم حرم امیر المومنین به اهتزاز در خواهد آمد.

وی ادامه داد: صبح جمعه دعای ندبه خواهیم داشت و سپس در نماز جمعه حضور خواهیم داشت که سخنران پیش از خطبه های نماز حجت الاسلام شهیدی خواهد بود.

قائم مقام بنیاد شهید اظهار کرد: مشاورین سراسر کشور در حوزه ایثارگری در یک همایش آموزشی روز جمعه شرکت خواهند کرد و بسیجیان به کوه پیمایی خواهند رفت.

وی گفت: آخرین برنامه روز شنبه ٢٢ اسفند است که سومین کنگره بزرگداشت شهدا با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

سردار انصاری افزود: از ٢٢ اسفند طرح سپاس انجام خواهد شد که در طول سال حدود ٤٠٠ هزار دیدار با خانواده شهدا خواهیم داشت که سعی میکنیم از ٢٢ بهمن تا ٢٢ اسفند این دیدار ها در قالب طرح سپاس انجام شود که حدود ٢٢ هزار دیدار انجام خواهد شد.

وی در خاتمه اظهار داشت: براساس هماهنگی با شهرداری فضای شهر به جملات زیبای شهدا مزین می شود. 


ویدیو مرتبط :
دیدار مدیر کل بنیاد شهید با خانواده شهدای سین برخوار