فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نظریه گفتگوی تمدن ها خلاقیت را در خدمت صلح قرار می دهد


بهمن نامور مطلق عصر پنجشنبه در همایش صنایع دستی، صلح و خلاقیت، اظهار كرد : باید خلاقیت را كه كاربرد اساسی در ایجاد صلح و ثبات دارد در عرصه های مختلف به كار گیریم .
وی افزود : با جنگ و مسائل تروریستی گردشگر كاهش و صنایع دستی دچار آسیب می شود و از طرف دیگر هنر و صنعت گردشگری صلح و دوستی را به ارمغان می آورد .
نامور گفت : باید هنر را قبل از هر جنگی توسعه دهیم چون هنر،صنایع دستی و گردشگری موجب نوعی گفتگو بین كشورها می شود .
وی از پیشنهاد طرح خواهرخواندگی صنایع دستی در كنفرانس بین المللی اصفهان خبر داد و افزود : به زودی این كنفرانس برگزار می شود و بر اساس این طرح شهرهایی كه پایتخت رشته های مختلف صنایع دستی جهان انتخاب می شوند می توانند با یكدیگر ارتباط هنری و زیباشناسی داشته باشند .
نامور همچنین گفت : اثار مشترك صنایع دستی توسط گردشگران و هنرمندان صنایع دستی در روستاها و كارگاه هایی كه امكان هم آفرینی وجود داشته باشد خلق می شود و این طرح جدید نیز به زودی اجرا می شود .
وی افزود : این نوع طرح های موجب ایجاد علقه های عاطفی و فرهنگی می شود كه تاثیرات خوبی را در مناسبات بر جای می گذارد .
هفتمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی دیروز با حضور اعضای شورای جهانی صنایع دستی در تبریز برگزار شد.
علاوه بر اعضای شورای جهانی صنایع دستی، اعضای عضو شورای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه از كشورهای ایران، كویت، استرالیا، مالزی، عمان، قرقیزستان و هند نیز در هفتمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه این شورا در تبریز حضور دارند.
در نخستین روز این اجلاس نشست داخلی شورا برگزار و در دومین روز/امروز پنجشنبه/ نیز همایش صنایع دستی، صلح و خلاقیت برگزار شد.
شركت كنندگان در اجلاس آسیا و اقیانوسیه در چهار روز اقامت در تبریز از بازار فرش مظفریه، دانشگاه هنر اسلامی و كارگاه های قالی بافی تبریز بازدید كردند .
اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی برای نخستین بار در ایران برگزار می شود و این میزبانی از آثار معرفی شهر تبریز به عنوان شهر جهانی فرش است.
نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی و فرش آذربایجان‌شرقی به منظور حفظ و ارتقای عنوان تبریز، شهر جهانی فرش دستباف از سوی شورای جهانی صنایع دستی با حضور میهمانان داخلی و خارجی حاضر در اجلاس آسیا و اقیانوسیه روزهای نهم و دهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
3093/518

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آیا تمدن های فرا زمینی صلح طلب هستند؟