سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جعبه سياه هم، گره هواپيماي روسي را باز نکرد


ايرنا/ اطلاعات جعبه سياه هواپيماي ايرباس 321 شرکت هوايي روسي که شنبه گذشته در شمال صحراي سينا در مصر سقوط کرد، نتوانست گره تحقيقات و دليل بروز اين حادثه را که 224 کشته برجاي گذاشت، باز کند.

نتايج تحقيقات انتشار يافته در بررسي هاي کارشناسان بيانگر آني بودن حادثه يعني متلاشي شدن هواپيما در آسمان بوده است به گونه اي که هيچ اطلاعاتي در باره علت داخلي يا خارجي واقعه در جعبه سياه ضبط نشده است.

بررسي ها همچنين نشان مي دهد که خلبانان هيچ هشداري درباره بروز شرايط غيرعادي هواپيما نداده اند که نشان مي دهد حتي زمان کافي نداشتند در برابر شرايط ناگهاني واکنش نشان دهند.

مکالمات خلبانان هواپيماي حامل گردشگران روسي در 20 دقيقه نخست پرواز از شرم الشيخ مصر به سن پترزبورگ و به ويژه از زمان قطع تماس با شبکه ارتباط هوايي تا سقوط که چهار دقيقه بوده عادي است و فقط لحظه بروز حادثه صداهاي غيرعادي ثبت شده است که تاکنون نتوانسته کمکي به کارشناسان بکند.

«الکساندر نرادکو» رييس سازمان هواپيمايي روسيه نيز اعلام کرده است که رمز گشايي هاي اطلاعات از جعبه سياه ادامه خواهد يافت.
اما روزنامه کامرسانت روسيه به نقل از منابع خود نوشته است: کارشناسان معتقدند که اطلاعات موجود در جعبه سياه نمي تواند به تحقيقات براي روشن شدن عامل سقوط کمک کند.

کارشناسان مصري و روسي پس از بازرسي محل سقوط هواپيماي شرکت هوايي کوگاليم اويا (متروجت) با رد تروريستي بودن اين واقعه، احتمال داده اند متلاشي شدن آن در آسمان بر اثر ايجاد اختلال آني در سيستم بسته هوا، نفوذ بيروني و تغيير ناگهاني دماي هواي داخل کابين باشد.

کارشناسان به اين امر توجه مي کنند که چرا قطعات لاشه هواپيما در گستره اي به طول هشت و عرض چهار کيلومتر پراکنده شده و حتي برخي اشيا دورتر از اين مسافت فرود آمده است.

يک ايرباس روسي روز شنبه در منطقه صحراي سيناي مصر سقوط کرد و همه 224 سرنشين اين هواپيما کشته شدند. شاخه مصري گروه تروريستي داعش مدعي شده که اين گروه مسؤول ساقط کردن اين هواپيما بوده است اما مقامات مصري و روسي در همان مقطع اين ادعا را رد کردند.
در همين حال، رييس سازمان هواپيمايي روسيه روز يکشنبه تأييد کرد که اين هواپيما در ارتفاع بالا متلاشي شده است.
در همين حال پيام و فيلم هاي منتسب به گروه تروريستي داعش مدعي شده است که هواپيماي روسي را هدف عمليات خود قرار داده است.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد


ویدیو مرتبط :
باز عمل نکرد همه فرار