سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشارکت زنان به معنای شکل دادن به قدرت مردان نیست


به گزارش ایرنا، کولایی شامگاه شنبه در جمع فرهنگیان اصفهان افزود: اگر نقش زنان در برنامه های توسعه دیده نشود به اهداف آن نمی رسیم و کشوری می تواند سهم بالاتری برای حضور زنان ایجاد کند که از ظرفیت آنها استفاده بهتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه شرکت زنان در مقدرات اساسی کشور در 37 سال گذشته بیشتر در شکل دادن به قدرت برای مردان بوده است اظهار کرد: زنان هیچگاه سهمی بالاتر از پنج درصد نماینده های مجلس نداشتند و و سهم قابل توجهی در تصمیم گیری ها ایفا نکردند.
وی با تاکید بر اینکه مشارکت زنان در انتخابات نباید فقط پایه های قدرت برای مردان را فراهم کند گفت: خدا در قرآن بر برابری انسان ها و تقواترین آنها تاکید دارد در حالیکه در جوامع در حال توسعه این نقش باور نمی شود و نیازمند تلاش، آگاهی و تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستیم تا این ظرفیت سازی، عینیت پیدا کند.
وی به اصلاح قانون حمایت از خانواده که در آن به چند همسری و صیغه پرداخته شده است، اشاره کرد و گفت: این موارد باعث بی وفایی به همسران و گسترش بیماری ایدز می شود.
این استاد دانشگاه به جلسه ای که در این زمینه در مجلس داشته است اشاره و تصریح کرد: به نماینده های مجلس گفتم که برای مهار ایدز باید از تجربه جامعه جهانی استفاده کنیم نه اینکه خودمان آن را تجربه کنیم.
وی همچنین با تاکید بر اینکه توسعه انسانی نقطه اصلی تحولات همه جوامع است گفت: کشور ما جزو معدود کشورهای جهان است که از امکانات و ظرفیت های گوناگونی مانند تاریخ، فرهنگ، موقعیت جغرافیایی و نیروی انسانی برخوردارست.
کولایی نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه ای خواند که تامین کننده قدرت یک کشور است و افزود: تغییر در نقش و باورهای انسان ها، مهمترین قسمت تحول در هر جامعه است.
وی ادامه داد: این تغییر نگرش ها با نقش زنان و مادران و اشکال گوناگون حیات انسانی که زنان در جامعه دارند ارتباط پیدا می کند.
وی همچنین با بیان اینکه انتخابات در دهه 80 هزینه های گزافی را برای کشور به جای گذاشت و درس های خوبی نیز از آن گرفته شد اظهار کرد: خرداد 92 مردم پای صندوق های رای رفتند و با حمایت اصلاح طلبان، آقای روحانی و اعتدال را انتخاب کردند.
این استاد علوم سیاسی با اشاره به اینکه هزینه های زیادی در دولت نهم و دهم در کشور به جای ماند
افزود: در این دوران با واقعیت ها برخورد نکردیم بلکه در رویا و توهم بودیم.
وی ادامه داد: به همین دلیل اعتدال با پرهیز از هرگونه افراط و تمرکز بر واقعیت های جامعه مورد توجه مردم قرار گرفت و این راه در اسنفد 94 تداوم می یابد.
کولایی با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای توانستیم با وجود مشکلات داخلی و خارجی و حمایت های رهبرمعظم انقلاب، رویکرد سازنده ای را به نمایش بگذاریم تصریح کرد: ما توانستیم به اعتماد سازی جامعه جهانی بپردازیم.
وی افزود: جریان اصلاحات برای اجرایی کردن ارزش ها در جامعه نیازمند مداومت، پایداری، تلاش و آماگی است.
پ/8114/3011/ 6022

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مشارکت زنان کرد در جنگ با ظلمت گروه شیطانی داعش