برنامه «ب‌ام‌و» برای معرفی خودران «i نکست» تا سال ۲۰۲۱


برنامه «ب‌ام‌و» برای معرفی خودران «i نکست» تا سال ۲۰۲۱پدال/ ب‌ام‌و به‌تازگی در نشست سالانه سهامداران خود، از برنامه‌های خود برای معرفی یک مدل جدید کاملاً الکتریکی و خودران با عنوان «i نکست» تا سال ۲۰۲۱ خبر داده است. همان‌طور که از نام این مدل برمی‌آید، ب‌ام‌و i نکست نیز در زیر چتر برند i کمپانی در کنار مدل‌های i3 و i8 قرار می‌گیرد. البته ب‌ام‌و هیچ‌گونه جزئیات فنی در مورد i نکست منتشر نکرده، ولی مطابق گفته هرالد کروگر (Harald Krueger)، مدیرعامل ب‌ام‌و به سهامداران، این مدل خلاقانه با تکنولوژی رانندگی خودکار، ارتباط دیجیتالی، طراحی هوشمندانه سبک‌وزن، یک طراحی کاملاً جدید برای کابین همراه است و نمونه‌ای از نسل جدید وسایل نقلیه الکتریکی در جاده‌ها به شمار می‌رود.
این درحالی است که در ماه مارس گذشته، ب‌ام‌و صدمین سال تأسیس خود را همراه با نمایش کانسپت ویژن نکست 100 جشن گرفته بود. این کانسپت از درهای پروانه‌ای برجسته و طرح متفاوت پنل‌های بدنه استفاده می‌کرد و مهمتر از همه، اینکه پیش‌نمایشی از ایده‌های ب‌ام‌و برای وسایل نقلیه خودران در آینده بود. ویژن نکست 100 دارای حالت‌های مختلف رانندگی و از جمله حالت “Boost Mode” بود که در آن، راننده، کنترل کامل وسیله نقلیه را در اختیار می‌گرفت.
ب‌ام‌و البته تنها خودروسازی نیست که با اشتیاق فراوان بر روی توسعه تکنولوژی خودران‌ها کار می‌کند. به عنوان مثال، مرسدس‌بنز نیز اخیراً مدل جدید کلاس E را یک تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار پیشرفته همراه کرده و در همین حال، ولوو، آئودی و فورد نیز به سرمایه‌گذاری گسترده در زمینه تحقیقات و توسعه خودران‌ها ادامه می‌دهند. تکنولوژی رانندگی خودکار شاید هنوز در ابتدای راه توسعه خود باشد، ولی مطمئناً تنظیم مقررات مرتبط با وسایل نقلیه خودران، یکی از چالش‌های بزرگ در آینده‌ای نزدیک خواهد بود





منبع: پدال


ویدیو مرتبط :
معرفی صفحات لمسی اولیه از برنامه (BRITLAB) در سال 1982