صالحی: انقلاب اسلامی پاسخی برای سعادت انسانها بود


 دکتر علی اکبر صالحی عصر امروز در اختتامیه جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور با بیان این مطلب افزود: آنچه که امروز داریم مرهون رهبری آن امام همام و ملت بزرگ ایران است و خلف صالح آن سکاندار این انقلاب بزرگ و شکوهمند در این برهه حساس است.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان علوم پزشکی گفت: برخی نکات هست مانند اینکه هدف از زندگی چیست و ما برای چه زندگی می کنیم که مدخل مباحث کلامی و فلسفی بسیاری است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: از نظر برخی زندگی همان معیشت و رفاه است. داشتن امکانات بهداشتی یا امکانات آموزشی و رفاهی اما محی الدین زمان ما که در بستر اسلام حرکت می کرد و ۳۷ سال پیش آمد و زنگار و غبار را از دین زدود نظر دیگری داشت و آن سعادت است.

صالحی با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد هر ساله شاخص هایی را برای زندگی انسان تعیین می کند یادآور شد: این شاخص ها عمدتا کمی هستند که جوامع را بر اساس آن رده بندی می کنند اما به تازگی شاخص هایی را به آن اضافه کرده اند از جمله میزان خوشحالی و نشاط است که این همان سعادتی است که بعد گمشده زندگی ما بود و انقلاب آن را عرضه کرد.

وی با اشاره به صحبت های داریوش ارجمند که داوری این جشنواره فرهنگی را برعهده داشت و با بازگویی مطلبی از وی درباره بایزید بسطامی خاطرنشان کرد: اینکه در آن حکایت گفته شد هیچ گاه و هیچ جا تنها نیستیم ناظر به این آیه است که خدا را حریم بدارید و خدا شما را حفاظت می کند.

وی گفت: اساس زندگی در شناخت خالق است و اگر این را درک کنیم زندگی ما تنها بدنبال رفاه و خوشی نخواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: باید به بزرگان خود احترام بگذاریم و من به خود می بالم که در یکی دو دهه اخیر از بزرگان در قید حیاتشان تجلیل و تکریم می شود و این امر بسیار پسندیده ای است چرا که باید اسوه ها و نمونه ها را به جامعه عرضه کرد تا جوانان، آنها را بشناسند.

وی با اظهار علاقه مندی به وزیر بهداشت گفت: دکتر هاشمی شخصیتی دارد که زمان، بعدا بیشتر ابعاد شخصیتی وی را به جامعه نشان می دهد. فشار بسیاری بر روی وی وجود دارد و توقعات نیز از ایشان زیاد است.

صالحی سه شکر ویژه بیان کرد و تصریح کرد: من همیشه سه شکر ویژه دارم. اول اینکه مسلمان هستیم دیگر اینکه ایرانی هستیم و سوم اینکه در رشته ای تحصیل کرده ایم که می توانیم به خلق خدا خدمت کنیم.

وی یادآور شد: شکر کنیم که ایرانی هستیم چرا که کمتر ملتی را سراغ داریم که چند هزار سال تاریخ مکتوب داشته باشد اما همچنان ظهور و بروز دارد زیرا همه امپراتوری ها رفتند اما ایران همچنان ایران مانده است.

صالحی با اشاره به مشکلات سلامتی که در چند وقت اخیر به آن دچار شده بود، خاطرنشان کرد: من در این زمان متوجه شدم که سلامتی یعنی چه و به وزیر بهداشت تاکید کردم که به نظر من جراح وسیله مستقیم فیض بین خدا و خلق خدا است.

مهر


ویدیو مرتبط :
تاریخ تحول انقلاب اسلامی در میدان انقلاب اسلامی!