سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار گلستان شتاب در اجرای دستور رئیس جمهوری برای مهار سیلاب ها را خواستار شد


به گزارش یکشنبه ایرنا از استانداری گلستان حسن صادقلو در این دیدار با ارائه توضیحاتی در خصوص سیلابی بودن رودخانه های گلستان و در نتیجه آسیب رسیدن جدی به گونه های مختلف جنگلی و درختان استان خواستار تعیین تکلیف هر چه زودتر احداث سد قره چای شد.
وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر ایجاد سد قره چای با ظرفیت ٢٨ میلیون مترمکعب که بیش از ٢ میلیون مترمکعب آن برای آب آشامیدنی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت از رئیس سازمان جنگل ها و مراتع در تعیین تکلیف مراحل فنی طرح در کمیته مربوطه این سازمان درخواست مساعدت کرد و ابراز داشت: اجرای این مهم به طور قطع مانع بزرگی برای جاری شدن سیلاب های مخرب شمال کشور خواهد بود.
استاندار گلستان همچنین ضمن اشاره به خدمات مثبت سازمان جنگل ها و مراتع در حفاظت از منابع طبیعی این استان و لزوم توجه به اشتغال روستایی، از دستگاههای ذیربط خواست موضوعات مهم حفظ نهال و درختان، جلوگیری از وجود دام به جنگل ها و ترویج پرورش ماکیان در دستور کار قرار گرفته تا جایگزینی برای دام و کمک به اشتغال روستایی باشد.
همچنین در این نشست رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بر حمایت بیش از پیش وزارت جهاد کشاورزی و دستگاههای مرتبط از طرح های پیشنهادی تاکید کرد و گفت: طرح قطع بهره برداری از جنگل به مدت ده سال در برنامه ششم توسعه کشور ارائه شده تا از جنگل ها بیش از گذشته حمایت شود.
خداکرم جلالی افزود: وجود دام در جنگل در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست و از آن ممانعت می شود و امیدواریم با جایگزینی طرح های اشتغالزای روستایی و استفاده از مراتع، آسیب به جنگل های کشورمان کاهش یابد.
وی همچنین بر نظارت و رعایت موضوع مهم تقسیمات کشوری از سوی استانداران در حوزه بهره برداری از آب های زیرزمینی تاکید کرد.
استان شمالی گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع وسعت و تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک گرم و سرد و بارندگی از 150 تا 850 میلیمتر متغیر دارای منابع طبیعی کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست و شوره زار، دریا و جنگل است.
طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، منابع طبیعی این استان شامل یک میلیون و 397 هزار هکتار اراضی ملی، 452 هزار هکتار جنگل، 862 هزار هکتار مرتع، 26 هکتار بیابان، 20 هزار هکتار اراضی ساحلی و 62 هزار هکتار اراضی موات می باشد.
هم اکنون در استان گلستان یک میلیون و 850 هزار جمعیت در 29 نقطه شهری و یک هزار و هشت روستا سکونت دارند.
6204/6159/6203/1772

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رییس جمهوری فرانسه خواستار بازبینی قانون اساسی کشورش شد