سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ دو آیت الله به هم رسیدند


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ دو آیت الله به هم رسیدندآخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز یکشنبه به شرح زیر می باشد.

قانون-این روزنامه در گزارشی با تیتر «دو آیت الله به هم رسیدند» به تقابل میان آیت الله هاشمی و مصباح بر سر انتخابات خبرگان رهبری وبه تفاوت ها و اشتراکات لیست هاشمی و جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان پرداخت و نوشت: حالا د‌ر کنار لیست های سنتی مانند‌ لیست جامعه مد‌رسین و حامعه روحانیت مبارز باید‌ لیستی از افراد‌ مورد‌ حمایت آیت ا... هاشمی را هم قرار د‌هیم...رقابتی میان سنتی ها و معتد‌لینی که د‌ر مباحث د‌ینی و فقهی اختلاف نظر هایی نیز با هم د‌ارند‌. یاران هاشمی اما شرایط سخت تری برای رقابت د‌ارند‌.

آرمان- این روزنامه در گزارشی با تیتر «کلید جریان سوم در جیب مطهری؟» به موضوع انتخابات مجلس و موضوع لیست ها پرداخت و نوشت:علی مطهری در شرایطی اعلام کرد حاضر به ائتلاف با اعتدالیون و اصلاح‌طلبان نیست که همگان تصور محور بودن او در آن ائتلاف را داشتند اما تصمیم مطهری برای انتخابات چیست؟ به نظر می‌رسد وی درصدد راه‌اندازی جریان سوم سیاسی باشد، جریانی که تصمیم برای راه‌اندازی آن سابقه طولانی دارد چنانکه مرحوم حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی از ابتدای انقلاب این خط را ترسیم کرد.

کیهان- این روزنامه در یادداشتی با عنوان «... وگنجشک‌ها جدی جدی می‌میرند!» به قلم حسین شریعتمداری به موضوع برجام 2 که در روزهای اخیر توسط رئیس جمهور مطرح شده پرداخت.وی با انتقاد شدید از این طرح نوشت: «این که دولت محترم از بزرگنمایی‌های اغراق‌آمیز درباره برجام و دستاوردهای نداشته - و یا اندک داشته- آن چه منظوری دارد؟ و کدام نقطه را نشانه رفته است؟ نویسنده تاکید دارد :رئیس جمهور محترم پنهان نمی‌کند که خواستار مجلسی با حضور نمایندگان همسو با دولت است ..تعریف و تمجیدهای غیرواقعی درباره برجام، کاربرد انتخاباتی دارد و مجموعه دولت اعتدال و مدعیان اصلاحات که متاسفانه و با عرض پوزش طی 3 سال گذشته دستاورد قابل ارائه چندانی نداشته‌اند .نویسنده تصریح دارد :چرا از بیان «واقعیت برجام» و توضیح درباره دستاوردهای ادعایی آن خودداری می‌کنید؟ به یقین گرد و غبار ناشی از بزرگنمایی‌های اغراق‌آمیز خیلی زود فرو می‌نشیند و واقعیت‌ها آنگونه که هست، در میدان دید همگان قرار می‌گیرد، کما این که مردم علی‌رغم آنهمه بزرگنمایی دولت محترم درباره برجام، واکنش مثبتی نشان ندادند و آن تعریف و تمجیدها را با واقعیات محسوس و ملموس از جمله چرخ معیشت خود همخوان ندیدند. از این روی به آسانی می‌توان نتیجه گرفت اینگونه اغراق‌ها نه فقط اغراق‌کنندگان را به مقصود نمی‌رساند بلکه می‌تواند به جایگاه دولت در نگاه مردم، آسیب‌های جدی نیز برساند و به قول یکی از شعرای کشورمان در اقتباس از شعر معروف «اریش فرید» شاعر اتریشی؛ «بچه‌ها شوخی‌ شوخی به گنجشک‌ها سنگ می‌زنند و گنجشک‌ها جدی جدی می‌میرند»!»

وطن امروز- این روزنامه در گزارشی با عنوان «دوست من عادل‌الجبیر»!» به تقابل میان ایران و عربستان پرداخت و ، از مواضع وزیر امورخارجه کشورمان در برابر این کشور به شدت انتقاد کردو نوشت: با وجود تشدید مواضع ضد ایرانی وزیرخارجه عربستان، ادبیات محمدجواد ظریف درباره آل‌سعود همچنان با واقعیات جاری میان 2 کشور در تضاد است. درست در روزهایی که فتنه‌انگیزی‌های مجدد آل سعود و اردوغان مذاکرات سوریه را به بن‌بست کشانده است و این 2 رژیم از آغاز جنگ رسمی علیه جریان مقاومت می‌گویند؛ جواد ظریف، رفتاری متفاوت از واقعیات صحنه میدانی نبرد از خود نشان داده است.

اعتماد- این روزنامه درگفت وگو با سفیر ایران در عربستان حسین صادقی با تیتر «ناگفته‌های ویرانی یک رابطه» برای نخستین‌ بار از لحظه‌های پرتنش رابطه‌ تهران-ریاض نوشت:هیچ کشوری نمی‌تواند تمامیت‌خواه باشد. نه ایران باید چنین تمامیت‌خواهی از خود نشان بدهد و نه عربستان سعودی.وی گفت:آقای احمدی‌نژاد پنج بار به عربستان رفت اما سعودی‌ها یک بار هم به تهران نیامدند.تلقی من این است که عربستان سعودی تصمیم به قطع رابطه را از پیش اتخاذ کرده بود .دکتر ظریف تمایل به انجام سفر به عربستان و ریاست‌جمهوری هم تاکید بر آن داشتند اما عربستان سعودی بستر لازم برای انجام این سفر را فراهم نمی‌کرد.سعودی‌ها در زمان سعود‌الفیصل هم تمایلی نداشتند وضعیت رابطه با ایران را تغییر دهند.

اعتماد- محمدرضا عارف در گفت وگوبا این روزنامه به نقل از عارف از آخرین جزییات لیست انتخاباتی و احتمال ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال و توسعه در این لیست خبر داد و نوشت: به گفته محمدرضا عارف این لیست انتخاباتی در صورت مشارکت ٧٠ درصدی مردم تهران به موفقیت کامل خواهد رسید. به اعتقاد عارف اگر مشارکت پایین باشد اصولگرایان دوباره مجلس را می گیرند و این را مقدمه ای برای یک دوره ای شدن دولت روحانی می داند.

تعادل –این روزنامه در مطلبی با عنوان « 4 میلیون بشکه نفت، مسافران جدید اروپا» نوشت:«سه نفتکش» ایران را به سمت اروپا ترک کردند این اتفاق را شاید بتوان «نخستین» نشانه رفع تحریم در ایران و تغییر در وضعیت این کشور نسبت به گذشته قلمداد کرد.

شرق- این روزنامه در یادداشتی با عنوان «ارایه تصویر مخدوش از اسلام و ایران» به قلم «محمدتقی فاضل میبدی» عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، به بررسی تاثیر منفی برخی اقدام ها از جمله بازسازی صحنه دستگیری ملوانان آمریکایی در مراسم روز 22 بهمن بر تصویر اسلام و ایران پرداخت و نوشت: به نمایش گذاشتن چنین صحنه هایی اگر به نظر برخی، قدرت ما را نشان می دهد، اما براساس منطق سیاسی اسلام و نحوه برخورد با غیرمسلمانانی که در حال جنگ نیستند، با منطق دینی قابل دفاع نیست و ضعف اخلاقی را نشان می دهد. خانواده های این چند جوان آمریکایی یا دیگر شهروندان آمریکایی که این صحنه ها را در رسانه های دنیا مشاهده می کنند، چه قضاوتی در باره ایران و اسلام خواهند داشت؟

جوان –این روزنامه در مطلبی باعنوان «گزارشی که بانک مرکزی به روحانی نداد» نوشت: بانک مرکزی در حالی میزبان رئیس جمهور و سخنان امیدوار کننده او(!) در مجمع سالیانه خود بود که تحلیل مشخص و شفافی از نظام بانکی کشور به وی ارائه نکرده است و چنین تحلیلی اصولا وجود ندارد.

آرمان -«محمد صادق صالحی منش استاندار سابق قم برای حضور در انتخابات مجلس دهم تایید صلاحیت شد. این در شرایطی است که در دور نخست بررسی صلاحیت نامزدها، صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان رد شده بود.»

شرق- این روزنامه در مطلبی با عنوان «حلقه مفقوده جنبش اجتماعی زنان،» از قول دکتر سوسن باستانی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نوشت: در ایران زنان در عرصه آموزش سهم بیشتری را در دانشگاه ها به خود اختصاص داده اند اما این قابلیت زنان هنوز تبدیل به کارکرد نشده و تا زمانی که قابلیت های زنان امکان بروز و ظهور نیابد، دسترسی به توسعه پایدار و رشد اقتصادی امکان پذیر نیست.

همشهری – این روزنامه در یادداشتی با عنوان «تمجید یک رفتار» به قلم مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، نوشت: براساس تجربه اعتقاد داریم که آقای قالیباف، شهردار تهران همانند شورای شهر با شهرداران مناطق و سایر زیرمجموعه ها رودربایستی ندارد. اگرچه شهردار منطقه2 نیز به خاطر مسائل رخ داده استعفا کرده که اینگونه رفتار برخلاف بسیاری از کشورهای توسعه یافته کمتر در کشور ما دیده می شود.

اطلاعات - حجت الاسلام محمدرضاعباسی فرد، عضو سابق شورای نگهبان و نماینده سابق مجلس خبرگان در یادداشتی دراین روزنامه به عدم ایید صلاحیت خود برای نامزدی خبرگان انتقاد کرد.
کیهان – این روزنامه در خبری با عنوان «نفوذ سایبری ایران رژیم اسرائیل را در شوک فرو برد» نوشت: کانال 10 رژیم صهیونیستی گفت: ایران در سال‌های قبل با استفاده از یک شکاف امنیتی به رایانه رئیس سابق ستاد ارتش (بنی گانتس)، وارد شده و اطلاعات و برنامه‌هایی را از آن برداشته است.

کیهان – این روزنامه در خبری باعنوان «ظریف و کری چقدر زبان هم را می‌فهمند؟!» با اشاره به دیدار ظزیف با کری نوشت:بهانه این دیدار چگونگی اجرای توافق برجام عنوان شده است.ملاقات‌های هر از چند گاه ظریف با کری در حالی است که وی مجوزی برای تداوم این ملاقات‌ها با وزیر خارجه شیطان بزرگ ندارد.

کیهان –این روزنامه در گزارش یک خود با عنوان « وکیل‌الدوله‌ها اگر به مجلس بروند دولت پاسخگوی وعده‌ها نخواهد بود»با بیان نگاهی به محصول شرکت سهامی اصلاحات و اعتدال نوشت:در عرف عام به چنین مجلسی و چنین نمایندگانی «وکیل‌الدوله» گفته می‌شود‌‌‌، مجلسی که به جای بهره‌گیری از شأن نظارتی خود برای پاسخگو کردن دولت در برابر تخلفات و نیز وعده‌های داده شده در برهه انتخابات تنها بایستی به وزرا و برنامه‌های دولت با یک رای تشریفاتی مهر تایید بزند و باقی کارها را به کاردان‌ها بسپارد‌!

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
آیت الله مرعشی نجفی چگونه به مقامات رسیدند؟