سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بانوان/ پرهيز از حذف وعده‌هاي غذايي در ديابت حاملگي


بانوان/ پرهيز از حذف وعده‌هاي غذايي در ديابت حاملگي

ايسنا/ يک کارشناس مامايي با بيان اينکه در ديابت حاملگي بايد از مصرف مواد شيرين پرهيز يا مصرف را به حداقل رساند، گفت: اين افراد بايد از حذف وعده‌هاي غذايي، بويژه صبحانه پرهيز کنند.
فرشته درايتي گفت: طي حاملگي، هورمون‌ها استفاده از انسولين را براي بدن سخت مي‌کنند و از اين رو لوزالمعده بايد انسولين بيشتري را توليد کند.

وي با بيان اينکه در بيشتر زنان باردار اين مساله مشکلي ايجاد نمي‌کند و لوزالمعده انسولين بيشتري ترشح مي‌کند، افزود: در صورتي که لوزالمعده نتواند به اندازه لازم انسولين ترشح کند، سطح گلوکز در خون بالا و ديابت حاملگي رخ مي‌دهد.

اين کارشناس مامايي با بيان اينکه سيستم گوارش بيشتر غذاي خورده شده را به نوعي قند به نام گلوکز مي‌شکند، اظهار کرد :گلوکز وارد خون شده و با کمک انسولين، سوخت لازم براي سلول‌هاي بدن فراهم مي‌کند.

درايتي با بيان اينکه بيشتر زنان مبتلا بعد از تولد نوزاد بهبود مي‌يابند، تاکيد کرد: با اين حال احتمال ابتلا در حاملگي‌هاي بعدي يا آينده نيز افزايش مي‌يابد. درمان ديابت حاملگي به شدت بيماري بستگي دارد و بيمار بايد قند خود را با استفاده از دستگاه‌هاي خانگي کنترل کند.

اين کارشناس مامايي با بيان اينکه رژيم غذايي برنامه‌ريزي شده مي‌تواند کمک کننده باشد، گفت: در رژيم غذايي بايد تعادل صحيحي ميان پروتئين، چربي و کربوهيدرات وجود داشته باشد و همچنين ويتامين‌ها، مواد معدني و کالري لازم بايد تامين شود.

وي با اشاره به اينکه بايد از مصرف مواد شيرين پرهيز يا مصرف را به حداقل رساند، افزود: اين افراد بايد از حذف وعده‌هاي غذايي بويژه صبحانه پرهيز کنند.

درايتي با اشاره به اينکه صبحانه بر ثابت نگه داشتن قند خون موثر است، تاکيد کرد: رعايت رژيم غذايي ممکن است ابتدا کمي نگران کننده باشد و مادر نبايد خود را تحت رژيم غذايي خاص يا محدود کننده بداند. ورزش سبک نيز به بهبود توانايي بدن در سوزاندن گلوکز کمک و سبب کاهش قند خون مي‌شود.

اين کارشناس مامايي ادامه داد: 30 دقيقه فعاليت هوازي در روز نظير پياده‌روي يا شنا براي بسياري از زنان مبتلا به ديابت حامگي سودمند خواهد بود. ورزش شديد براي همه توصيه نمي‌‍‌شود. بنابراين براي آگاهي از ميزان فعاليت ورزشي مناسب و مفيد، بهتر است با پزشک مشورت شود.


ویدیو مرتبط :
مضرات حذف وعده غذایی