سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار گلستان: مدیران در عرصه انتخابات از چارچوب قانون خارج نشوند


طبق اعلام وزارت کشور، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفند سال جاری برگزاری می شود.
به گزارش ایرنا حسن صادقلو روز شنبه در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه ما تابع قانون هستیم و اصل توجه به قانون نیز انتخابات است، اظهارداشت: باید در برگزاری انتخابات به قانون عمل کرده تا عدالت در این عرصه رعایت شود.
وی افزود: گاهی تفسیرهای خارج از قانون انتخابات از سوی برخی بیان می شود که از بحث عدالت انتخاباتی به دور است.
استاندار گلستان اضافه کرد: رقابت انتخاباتی در چارچوب نظام و قانون باید باشد تا زمینه شور انتخاباتی در جامعه فراهم شود.
صادقلو از مدیران دستگاه ها خواست در توجه به این مهم حساس بوده و ارائه خدمات را جدی بگیرند.
وی با تاکید بر اخلاق و انصاف انتخاباتی همچنین گفت که نباید از رفتار مدیران دستگاه های مختلف طرفداری از نامزدی خاص برداشت شود.

* اخلاق انتخاباتی باید رصد شود
استاندار گلستان با بیان اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی موضوعی مهم در عرصه رقابت های سالم انتخاباتی است، گفت: این موضوع باید به درستی رصد شود زیرا در دل آن احترام به حقوق کاندیداها و مساوی دیدن آنها وجود دارد.
وی افزود: بیشترین نقش هم در رعایت اخلاق انتخاباتی برعهده نامزدها بوده که باید از روز نخست ورود به این عرصه به آن توجه کنند.

* 16 آذر روزی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی
صادقلو در ادامه با اشاره به نزدیک بودن روز دانشجو اظهارداشت: نامگذاری 16 آذر به عنوان روز دانشجو بنیانگذاری مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و در راستای مبارزه با طاغوت و دشمن محسوب می شود.
وی بر معرفی بیشتر 16 آذر و تاثیر آن در پیروزی انقلاب اسلامی به نسل جوان تاکید کرد.

*پژوهش کاربردی در راس قرار گیرد
استاندار گلستان در ادامه با اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت که لازم است پژوهش های کاربردی با حمایت همه جانبه مدیران دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد.
به گفته صادقلو مدیران دستگاه ها باید بودجه پژوهشی حوزه کاری خود را به سمت کاربردی شدن و در راستای رفع مسائل و مشکلات استان در این بخش سوق دهند.

*عملکرد ضعیف در حوزه استان مجازی گلستان
صادقلو با اشاره به بحث استان مجازی نیز گفت: بررسی عملکرد این بخش نشان دهنده برخی مشکلات و نقاط ضعف در آن است.
وی تاکید کرد که شتاب دادن به اجرای طرح استان مجازی وظیفه مسئولان دستگاه ها محسوب می شود و از این جهت کوتاهی شده است و باید نسبت به اجرایی شدن این طرح توجه بیشتری داشته باشیم.
استاندار گلستان از مسئولان دستگاه های حاضر در نشست شورای اداری خواست که استان مجازی را جدی گرفته زیرا راهکار ارائه خدمات هرچه بهتر به هم استانی در آینده، این طرح می باشد.

*مدیریت پساتحریم در گلستان دیده شود
استاندار گلستان با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای مدیریت پسا تحریم در استان انجام شود، افزود: در مدت زمان باقی مانده از سال جاری و ابتدای سال 95 سختی هایی وجود خواهد داشت که نیاز است با مدیریت صحیح در سطح استان ، مدیریت کلان کشوری را یاری کنیم.

* گلایه از منظم نبودن مدیران در برگزاری دیدار مردمی
وی از منظم نبودن برخی مدیران دستگاه ها در برگزاری دیدارهای مردمی در حوزه زیر پوشش خود نیز گلایه کرد و افزود: پل ارتباطی مردم و دولت، مسئولان دستگاه ها هستند و برگزاری دیدارهای مردمی می تواند باعث انتقال مسائل و مشکلات مردم به دولت شود.
استاندار گلستان همچنین ضمن تشریح آخرین وضعیت ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون که از مصوبات سفر سال گذشته دولت تدبیر وامید است، گفت: این لایحه پس از تصویب در شورای عالی مناطق آزاد، در کمیسیون های فرعی و اصلی مجلس شورای اسلامی نیز مورد تصویب قرار گرفته است و تنها بخش باقی مانده صحن علنی مجلس است که امیدواریم با مساعدت نمایندگان مشکلی برای تصویب نهایی وجود نداشته باشد.
صادقلو به امضای توافق نامه ای با دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس این توافق نامه این معاونت بودجه طرح های تحقیقاتی در زمینه برندهای استان همچون خاویار و پنبه را تامین خواهد کرد.
در این جلسه سید حسن سید موسوی مشاور در حوزه همراه اول گزارشی پیرامون ویژگی های شهرهای هوشمند و نقش کلیدی اپراتورها و اشعه های مضر تلفن های همراه ارائه کرد و نیز پاسخگوی سوالات مدیران گلستان پیرامون مباحث تلفن همراه بود.
استان مرزی گلستان با بیش از 21 هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور قرار دارد.
در این استان یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت از اقوام مختلف زندگی می کنند که امرار معاش آنها بیشتر از طریق کشاورزی و دامپروری است.
6204/1648

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
محمدرضا عارف فعالین فتنه وارد انتخابات نشوند!