سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نماینده خبرگان رهبری: بردباری و تواضع پیامبر اسلام(ص) را جاودانه کرد


حجت الاسلام عسگر دیرباز روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: نبی مکرم اسلام توانست در عصری که انسان جاهلی در برابر تمام موازین و ارزش های اخلاقی و دینی و فرهنگی قرار گرفته بود، با فروتنی خود دست به معجزه ای بزرگ بزند.
وی ادامه داد: رسول خدا در تبلیغ دین اسلام هرگز با خشونت رفتار نکرد چرا که اگر چنین سیره ای را محور قرار می داد، هرگز دین اسلام تبلیغ نمی شد.
رئیس دانشگاه جامع قم افزود: فروتنی و تواضع پیامبر توانست او را در رسیدن به مقصود یاری کند.
حجت الاسلام دیرباز بازخوانی و تبییین ابعاد مختلف سیره و اندیشه رسول خدا و بیان صریح نحوه تبلیغ دین اسلام توسط جامعه اسلامی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: هر اندازه فلسفه رسالت پیامبر اسلام(ص) صریح تر بیان شود، به همان اندازه افکار جهانی با حقیقت اسلام آشنا خواهند شد.
نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: امروزه شاهد متهم ساختن ایران اسلامی به تروریست پروری و حمایت از تروریسم هستیم در حالی که ما امت رسول الله هستیم و خود مسلمانان قربانی تروریسم هستند.
حجت الاسلام دیرباز همچنین گفت: در این برهه از زمان که دین اسلام، مسلمانان و حتی پیامبر آنها مورد بی حرمتی قرار می گیرد، مبلغان مذهبی، محققان و دانشمندان اسلام با روشهای مختلف سعی کنند چهره ای واقعی از پیامبر، مکتب و سیره او نشان دهند.
وی به ساخت فیلمها و سریالهای مختلف در خصوص زندگی و رسالت نبی مکرم اسلام اشاره کرد و افزود: ساخت برنامه های فرهنگی نباید مقطعی باشد بلکه تولید چنین برنامه هایی باید سیر صعودی یافته و سدی در برابر حمله فرهنگی استکبار به اسلام و پیامبر باشد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جنایات روی داده در منطقه و در سرزمین های اسلامی توسط دشمنان اسلام صورت می گیرد، اظهار کرد: دنیا باید بداند پیامبر اسلام مخالف سرسخت قتل و جنایت بود و برای ارتقای جایگاه زن به مبارزه برخاست و با پدرانی که دختران خود را زنده به گور می کردند به مجادله پرداخت و توانست به زن هویتی بی همتا دهد و او را برای همیشه رکن اصلی خانواده و جامعه در دل تاریخ ثبت کند.
وی افزود: اما امروز کسانی که اسلام را دینی خشن معرفی می کنند، دست به قتل عام زنان زده و آنها را قربانی امیال کثیف خود می کنند.
وی رسالت جهان اسلام را بیان ابعاد مختلف مکتب و پیام پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: اگر این اقدامات صورت بگیرد، بدون تردید جهان سطه در برابر دنیا شرمنده خواهد شد.
نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در سن 63 سالگی و در 28 صفر سال یازدهم هجری رحلت فرمودند.
8135/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دیدار خبرگان رهبری با امام خامنه ای