ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



اشترانکار: تضمینی برای کسب نتیجه نمی‌دهم/ استعدادهای خوبی در دوچرخه‌سواری ایران وجود دارد


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری پریموس اشترانکار سرمربی اسلوونیایی تیم دوچرخه سواری کوهستان امروز برگزار شد.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: از کسانی‌که مرا به ایران دعوت کرده‌اند تشکر می‌کنم. 10 روز است که در کشور شما حضور دارم و اینجا را مانند خانه خودم می‌دانم و از کار با دوچرخه سواران ایرانی هیجان زده هستم.

اشترانکار درباره سوابق خود در دوچرخه سواری عنوان کرد: من از سال 1993 فعالیتم را در رشته کراس کانتری آغاز کردم و با تمام وجود این ورزش را دوست دارم و هم اکنون در یکی از ماده‌های رشته کوهستان به عنوان ورزشگاه فعالیت می‌کنم. من بین سالهای 2004 تا 2008 مربی تیم ملی اسلوونی بودم و در این 4 سال دو مقام قهرمانی جهان بدست آورد که یکبار در مسابقات جوانان جهان و یکبار هم در مسابقات امیدهای جهان بود. بعد از آن به عنوان مربی باشگاهی در کشورم فعالیت کردم و یک سال بعد نیز به ایتالیا رفتم. همچنین سال گذشته به عنوان مربی کنتیننتال در تیمی از کشور لیتوانی حضور داشتم. 

این مربی اسلوونیایی گفت: تلاش من برای کسب بهترین نتیجه این است که دانشم را در اینجا به کار بگیرم. درچند روز گذشته اردوی تیم ملی آغاز شده و ما از 50 نفر تست گرفته‌ایم. هم اکنون نیز بخش دیگری از این تست گرفتن در حال انجام شدن است. روش مربیگری من این است که اعداد و امار نیز در اختیارم باشند تا از این طریق به بهتر شدن سطح رکابزنان ایرانی کمک کنم.

اشترانکار در خصوص سطح رکابزنان ایرانی گفت: این سوالی است که بعد از یک و نیم ماه می‌توانم به آن پاسخ دهم، چون هنوز رقابتی از آنها ندیدم. با این وجود بازخورد اولیه پس از تماشای تست گیری‌ها خوب بود و به نظرم استعدادهای خوبی در ایران وجود دارد. دوچرخه سواری کوهستان همه جا مثل هم است اما شاید در برخی موارد به دلیل وضعیت آب و هوایی تفاوت داشته باشد. خوشبختانه در ایران شرایط خوبی وجود دارد و مشخص است که باید در کجا تمرین کنیم.

وی ادامه داد: در وهله اول از دیدن امکانات ایران خوشحال شدم. خوشبختانه محیط خوبی به لحاظ اسکان و تمرینات فراهم شده است. روز گذشته نیز در جلسه با رئیس فدراسیون متوجه شدم که امکانات خوبی در بخش کوهستان در حال شکل‌گیری است تا بتوانیم نتایج بهتری بگیریم. من فضا را برای پیشرفت این رشته در ایران مناسب می‌بینم و فکر می‌کنم می‌توانم به این رشته کمک کنم.

سرمربی تیم ملی کوهستان در پاسخ به این سوال که چگونه می‌خواهد رکابزنان ایران را به بالاترین سطح ممکن برساند، گفت: این کار فقط با تمرین سخت امکان پذیر است و به این شکل می‌توانیم به هدف خود برسیم. اولین هدف مسابقات قهرمانی آسیا است که انتظار داریم بهترین نتیجه را بگیریم.

وی درباره شناختش از حریفان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: من بهترین دوچرخه سوار ایران در آسیا را که از کشور ژاپن است می‌شناسم اما مسئله مهم این است که دوچرخه سواران ایرانی بدانند که باید هرکسی با خودش رقابت کند نه با سایرین. در واقع باید محدودیت‌های خود را کنار بگذارند و توانایی‌های شخصی‌شان را بیشتر کنند. بدون شک وقتی سطح رکاب‌زنان بالاتر برود نتیجه خود به خود شکل می‌گیرد.

اشترانکار درباره مسابقات کمی که برای دوچرخه سواران در سطح بین المللی وجود دارد، تصریح کرد: همه مسائل تا مسابقات قهرمانی آسیا برنامه‌ریزی شده است، ما از اول ژانویه مرحله اول اردو را در یک منطقه گرمسیری در ایران شروع می‌کنیم و سه هفته نفرات حضور خواهند داشت. مرحله بعدی با نفرات کمتری به مدت سه هفته در منطقه دیگری از ایران تشکیل می‌شود که کار در آنجا تخصصی‌تر خواهد بود. مرحله آخر اردو نیز به مدت 4 هفته از فروردین ماه در اسلوونی تشکیل می‌شود که در آنجا در تورنمنت نیز شرکت می‌کنیم تا رکابزنان ایرانی آماده حضور در مسابقات آسیایی شوند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تضمینی برای کسب نتیجه در ایران می‌دهد عنوان کرد: هیچ تضمینی نمی‌دهم ولی این را می‌گویم که با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. ما در قدم اول تمام تمرکز خود را روی سطح نفرات می‌گذاریم و می‌خواهیم با کار، تلاش و برنامه ریزی رکابزنان ایرانی را به حدی که لیاقتش را دارند برسانیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
داورزنی؛اگرجزو 5تیم اول قراربگیریم نتیجه خوبی کسب شده