فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کتاب «امام جواد(ع) در آینه شعر» منتشر شد


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «امام جواد(ع) در آینه شعر» اثر محمد خرم‌فر از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شد.

جوان ترین امام معصوم، جایگاه خاصی در قلب شیعیان دارد. امامتش در نُه سالگی و معجزاتش در آن سنین در برابر دشمنانی بزرگ و تبعید و زندان و شهادتش در غربت در سن جوانی، همه یادواره‌هایی در اعتقاد و فکر شیعه است که هرگز غبار فراموشی بر آنها نخواهد نشست.

کتاب «امام جواد (ع) در آینه شعر» به گردآوری محمد خرم‌فر توسط انتشارات دلیل ما منتشر شده تا دل‌های سویخته از ابیات این دیوان گرانقدر، غربت غریب بغداد را اُنسی و بدن مسمومش را آرامبخشی و تدفین غریبانه‌اش را جمعی باشد، که مهربانانه قرن‌ها را می‌پیماید و بر عزیز زهرا (س) در بام خانه و زیر آفتاب مرثیه می‌خواند.

محمد خرم‌فر در مقدمه کتاب، انگیزه خود را از آماده سازی این مجموعه اشعار ارزشمند چنین می‌گوید: «بعد از تدوین و آماده سازی شعر شاعران درباره امام هفتم موسی بن جعفر (ع)، سفارش مادرم مرا بر آن داشت که از حرم کاظمین بیرون نیایم تا مجموعه‌ای به نام حضرت جواد الائمه (ع) آماده کنم، چرا که یک حرم و یک ضریح و دو گنبد طلا کنار هم، چنین انتظاری از ما دارد. به خصوص آنکه این شعرها در جوار حرم دختر موسی بن جعفر (علیهما السلام) و عمه جواد الائمه (علیه السلام) آماده می‌شود».

این کتاب در 4 فصل گردآوری شده است: فصل اول با 123  شعر درباره ولادت آن حضرت تدوین شده و دومین فصل با عنوان مدح، 139 شعر را در بر دارد. درباره شهادت حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) 138 شعر در فصل سوم جمع آوری شده است. فصل پایانی 169 شعر به عنوان مجموعه‌ای از دوبیتی‌ها، رباعیات و چارپاره‌ها است که موضوعات متنوعی از ولادت و مدح و شهادت را در بر دارد.

انتشارات دلیل ما این کتاب ارزشمند را در 480 صفحه در قطع وزیری منتشر کرده و علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند آن را از فروشگاه مجازی انتشارات «دلیل ما» خریداری کنند.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/85R0RX


ویدیو مرتبط :
شعر خوانی سید جواد ذاکر برای آقا امام رضا ( ع )