ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



معجزه رانیری و لستر سیتی در لیگ برتر / از این تیم بیشتر خواهید شنید


ورزش > فوتبال جهان - عملکرد فوق العاده کلودیو رانیری با لستر سیتی باعث شده هیچکس نتواند به راحتی از کنار شگفتی آنها عبور کند.

لستر سیتی

قهرمانی لستر سیتی در دسته 1 انگلیس و صعود به لیگ برتر

طرفداران لستر سیتی

استقبال فوق العاده طرفداران لستر سیتی در روز صعود به لیگ برتر

استادیوم کینگ پاور

استادیوم اختصاصی تیم لستر سیتی با گنجایش 32 هزار نفر

کلودیو رانیری

سرمربی ایتالیایی لستر که ابتدای فصل به این تیم آمد و همه چیز را تغییر داد

جیمی واردی

مهاجم انگلیسی لستر سیتی که این فصل شگفتی ساز بوده است

احسان خراسانی - خبرگزاری خبر آنلاین؛ سال 2015 تا به اینجا پر بوده از اتفاقاتی که برای اهالی فوتبال عجیب و البته هیجان انگیز بوده است. اتفاقاتی که خیلی ها را با فوتبال دوباره آشتی داده است و دید خیلی ها نسبت به این ورزش را که به دلیل فساد های به وجود آمده در فیفا عوض شده بود را بار دیگر تغییر داد. فکر ها دوباره به سمت خوب فوتبال آمد و بسیاری از مشکلات به دست فراموشی سپرده شد. از صعود و شگفتی سازی ولزی ها به یک تورنمت معتبر بعد از 57 سال تا گل سر سبد اتفاقات عجیب و هیجان انگیز امسال؛ یعنی آقایی « لستر سیتی » با هدایت کلودیو رانیری در لیگ برتر انگلیس. جایی که حتی اگر دو تیم ته جدولی هم به مصاف هم بروند همان شور و حالی وجود دارد که تیم های بالانشین در بازی هایشان از خود به نمایش می گذارند. همین نکات است که هم به زیبایی لیگ جزیره اضافه می کند و هم کار تیم ها را سخت می کند. چرا که انتظارات طرفداران در کشور انگلیس بسیار بالاست.

شاید اگر ابتدای فصل از شما می پرسیدند که مربی لستر سیتی در فصل جدید چه کسی است؟ شما متعجب می شدید که این چه سوالی است؟ چون توقع نداشتید یک شخصیت معروف و البته تمام نشدنی مثل کلودیو رانیری ایتالیایی هدایت تیمی که فصل گذشته را در رده چهاردهم به پایان رسانده بود را به عهده بگیرد. اما رانیری آمد. با همان روحیه و عادت همیشگی. عادت به تغییر دادن و به وجود آوردن انقلابی عظیم در تیم های که تحت هدایت او بوده اند. همانطور که والنسیا را سال 2004 قهرمان جام یوفا کرد و دوباره همه را یاد تیمی انداخت که در لیگ قهرمانان اروپا 2 سال پیاپی نایب قهرمان شد. رانیری 64 ساله همیشه به واسطه سبک بازی دفاعی که در دستور کار قرار می دهد مورد انتقاد بوده است. اما عملکرد این فصل او با لسترسیتی آنقدر خوب و البته هجومی بوده که همه این انتقادات را پشت خورشید دوباره طلوع کرده لستر پنهان می کند.

شاید اکثر افتخارات روباه ها به لیگ دسته یک انگلیس مربوط باشد اما آنها همیشه در فوتبال انگلیس جزو اولین ها بوده اند. استادیوم کینگ پاور همیشه برای بازی های لستر مملو از جمعیت می شود. برای طرفدارانی که همیشه قهرمانی های تیمشان در دسته یک انگلیس را می دیدند، امسال یک سال رویایی بوده است. رویای آنها برای اولین بودن دوباره بر آورده شده. اما این بار در عرصه ای بزرگتر. نمایش لستر سیتی این بار روی پرده تئاتر لیگ برتر انگلیس رفته است. جایی که علاوه بر خود مردم این کشور، تعداد بیشماری از طرفداران فوتبال چشم به آن می دوزند. لستر سیتی بعد از گذشت 14 هفته از لیگ جزیره با 29 امتیاز فقط به واسطه تفاضل گل کمتر پشت سر منچستر سیتی قرار دارد. شگفتی لستر و رانیری جایی مشخص می شود که همه غول های لیگ انگلیس مثل منچستر یونایتد، آرسنال، لیورپول و چلسی پشت سر این تیم شگفتی ساز قرار دارند. خیلی ها ابتدای فصل وقتی عملکرد فوق العاده شاگردان رانیری را دیدند از این گفتند که تیم های دیگری هم مثل لستر بوده اند که مقطعی شگفتی آفریده اند اما بعد از آن نزول نا امید کننده ای داشته اند. شاید همین حرف ها باعث شده است که انگیزه بازیکنان نه چندان شناخته شده این تیم انقدر بالا برود که حالا همه وقتی به اخبار مربوط به دنیای فوتبال می رسند، ابتدا روی هر چیز مربوط به این تیم کلیک می کنند. چون دائما منتظر یک شگفتی جدید هستند.

بدون شک ناب ترین و غیر قابل تصور ترین شگفتی این فصل لسترسیتی، جیمی واردی مهاجم انگلیسی این تیم بوده است. واردی در 14 بازی این فصل 14 گل به ثمر رسانده است. میانگین هر بازی یک گل که برای یک مهاجم نوک فوق العاده است. داستان واردی جایی خواندنی تر می شود که بفهمیم او در بازی گذشته تیمش مقابل منچستر یونایتد برای یازدهمین بازی متوالی در لیگ انگلیس گلزنی کرد و رکورد رود فن نیستلروی را شکاند. شاید اگر به قیافه او دقت کنید، یک جوان 22-23 ساله را ببینید. اما جیمی واردی 28 سال دارد و تازه در سال 2015 اولین بازی خود برای تیم ملی کشورش انگلیس را انجام داده است! به نظر اکثر کارشناسان دنیای فوتبال تنها ایراد وارد بر این مهاجم شش دانگ و فوق العاده همین سن بالای اوست. که البته اگر او همین روند را ادامه دهد، مطمئنا تا سال های درازی می تواند نقش اول مهاجمان دنیا را بازی کند.

خط حمله لستر  سیتی به واسطه حضور واردی دومین خط حمله برتر لیگ انگلیس است. لستر 29 گل زده در کارنامه خود می بیند و فقط منچستر سیتی است که آن هم با یک گل زده بیشتر نسبت به این تیم بهترین خط حمله انگلیس را در اختیار دارد. رویای سکو نشینان کینگ پاور تا اینجا برآورده شده است. چرا که آنها با گذشت 14 هفته از لیگ انگلیس همه نگاه ها را معطوف به خود کرده اند. اما حس بی نهایت طلبی روباه ها که در عملکرد رانیری و شاگردانش کاملا مشهود است به آنها اجازه نمی دهد که به همین حد قانع باشند. بدون شک هفته های پیش رو از لستر سیتی بیشتر هم خواهیم شنید. کلودیو رانیری تیمش را برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا آماده کرده است اما آنها انقدر خوب بوده اند که امروز یکی از اصلی ترین گزینه های قهرمانی هم به شمار می آیند.

41257


ویدیو مرتبط :
3 گل برتر منچستر یونایتد به لستر سیتی